Molėtai su vaikais: ką aplankyti ir pamatyti?

Kelionės pagal ABCėlę..! Raidė M – MOLĖTAI! Ežerų krašte įsikūręs miestas, kuriame vasarą gausu veiklos gamtoje, prie ežerų ir Labanoro miškuose! Prisipažįstame, mes kilusios iš pajūrio, tad į Molėtus vykome pirmą kartą. Ir pasigailėjome, kad to nepadarėme daug anksčiau! Tad aprašome savo 1-2 maršrutą ir vietas, kurias rekomenduojame aplankyti.

Kelionės pagal ABCėlę: raidė A , raidė B , raidė C , raidė D, raidė Fraidė H, raidė I, raidė J.

Molėtai – ežerų krašte įsikūręs miestas, kuriame vasarą gausu veiklos gamtoje, prie ežerų ir Labanoro miškuose! Prisipažįstame, mes kilę iš pajūrio, tad į Molėtus vykome pirmą kartą. Ir pasigailėjome, kad to nepadarėme daug anksčiau! Tad aprašome savo 2 dienų maršrutą ir vietas, kurias rekomenduojame aplankyti.

TOP10: ką veikti su vaikais Molėtuose?

Specialiai pasirinkome kelionei šiokiadienius, nes pradėjus domėtis paaiškėjo, kad savaitgaliais visos šauniausios apgyvendinimo vietos yra jau senai užsakytos, todėl jei negalite laisvai rinktis poilsio laiko, rekomenduojame rezervacija kur gyvensite pasirūpinti gerokai iš anksto. O mes mėgstame kai mažiau žmonių, tad išsiruošėme vidury savaitės.

PRAMOGAUK

1. Molėtai virtualiai

Nuo ko siūlome pradėti pažinti Molėtus? Ogi užsukti į virtualią edukacinę erdvę ,,Molėtai kitaip“! Molėtų turizmo ir verslo informacijos centre galėsite patirti virtualų 3D turą laiku per Molėtų istoriją, kuri siekia net 3000 metų atgal. Pamatysite kaip čia kūrėsi pirmieji žmonės nameliuose ant vandens ir kaip viskas keitėsi bėgant laikui… Dalyvausite virtualiame pilies gynimo mūšyje nuo kryžiuočių,  tradiciniame lydekų gaudyme ant ledo, sutiksite Barborą Radvilaitę Dubingių pily, galėsite užsukti į miesto turgelį apsipirkti ir net pakilti į kosmosą. 3D filmukais per virtualius akinius tikrai džiaugsis vyresni vaikai, o mažesnieji galės išbandyti interaktyvius edukacinius žaidimus, atskleidžiančius Molėtų krašto istoriją.

Adresas: Inturkės g. 4, Molėtai, pačiame miestelio centre, tad lengvai randama. Automobiliams nemokamų stovėjimo vietų aplink taip pat netrūksta.

2. Žuvytės Molės istorijos ir vietos vaikams

Susipažinę su Molėtais virtualiai, apsiginklavę Turizmo centre žemėlapiais ir patarimais, leidžiamės į žuvytės Molės paieškas. Automobilis lieka ilsėtis kur pastatėme, nes Molėtuose daug kas lengvai pasiekiama ir pėstute. Pirmiausia išklausome žuvytės Molės prie turizmo centro nuskanavę QR kodą telefono programėle ir, gavę knygutę su lankytinais objektais vaikams, leidžiamės link Molėtų fontanėlių atsigaivinti, nes karštis tiesiog kepina. Vieną fontaną pamatome prie pat Molėtų rajono savivaldybės aikštėje, kur susidomėjimo sulaukia įspūdingi vartai puošti keramika. Tada straksime šaligatviu iki kito fontano ir žymiausių Molėtų skulptūrųlaimingųjų „Žvejo batų“ ir meškerės su milžiniška plūde bei pabalnotos žuvytės skulptūros. Čia vėl paklausome Molės pasakojimo, kuris keturmetei palieka įdomios pasakos įspūdį, todėl prašosi eiti kitos vietos su žuvyte ieškoti. Pakeliui pasivaikščiodami spėjame sumerkti kojas ir į ežero vandenis.

Molėtuose su vaikais galite drąsiai rinktis maršrutą aplankant ir surenkant žuvytės Molės knygutėje minimus objektus bei užklijuojant joje po lipduką (įdomiausi tiek vaikams, tiek suaugusiems objektai tikrai įtraukti), o galima ir improvizuoti, nes pamatyti tikrai yra ką. Mes darėme savo „miksą“.

3. Molėtai: nemokamos pramogos miesto centre

Aplink miesto ežerus, Pastovį ir Pastovėlį, driekiasi pažintinis takas, kuriuo patogu tiek vaikščioti pėsčiomis, važinėtis dviračiais ar vežti vaikus vežimėlyje. Savo pasivaikščiojimą pradedame Skulptūrų parke, kur labiau nei skulptūros dėmesį traukia žaidimų aikštelės, kurios einant palei ežerą darosi viena už kitą įdomesnės. Tuo pačiu mėgaujamės prieplaukų, apžvalgos aikštelių ir tiltelių vaizdais bei poilsio zonomis su gultais ir suoleliais. Sustojame ir paplūdimyje, susirandame naujų draugų ir išsimaudome. Čia yra viskas ko reikia vandens pramogoms – smėliukas, švarus vanduo ir negilus krantas mažyliams, o vyresni, gali pašokinėti į vandenį nuo tiltelių ar pripučiamų batutų. Siūloma įvairaus inventoriaus nuoma. Einant taku aplink ežerą rasite ir milžinišką čiuožyklą, kuri atrodo baugokai, bet visai nėra gąsdinanti ją pabandžius.

Adresas: Vasario 16-osios g., Molėtai (55.231892, 25.426229) (žiūrėti žemėlapyje).

Būtinai APLANKYK

4. Lietuvos etnokosmologijos muziejus ir astronomijos observatorija

Norint sudalyvauti ekskursijose ir edukacijose tikriausiai viename iš įspūdingiausių Lietuvos muziejų – būtina išankstinė rezervacija. Atvykus dieną – su gidu aplankysite įtraukiančią interaktyvią ir vaizdais užburiančią ekspoziciją, pakilsite į įspūdingą apžvalgos aikštelę. Liftai ir laiptai puikiai įveikiami net su vaikišku vežimėliu  (viena šeima su vežimėliu dalyvavo ekskursijoje kartu su mumis, tad įsitikinome tuo), yra vaikų pervystymo kambarys, jei prireiktų. O vakarinės programos metu galėsite pažvelgti į dangaus kūnus observatorijoje per vieną iš didžiausių Europoje teleskopų. Tiesa, šios edukacijos vyksta jau vėlokai, sutemus, tad su mažiausiais gali tekti apsišarvuoti kantrybe.

Adresas: Kulionių k., Žvaigždžių g. 10, Čiulėnų sen., Molėtų r., (žiūrėti žemėlapyje čia). Daugiau informacijos rasite čia.

Visai šalia šių įspūdingų objektų įsikūrusi ir žvaigždinėtojus, besidominčius astronomijos istorija, sudominti galinti Etnografinė sodyba ir dangaus šviesulių stebykla. Gilužių g. 2A, Kulionių k.

5. Mindūnų apžvalgos bokštas

Būnant Molėtuose – užsukite ir į antrą pagal aukštį apžvalgos bokštą Lietuvoje! Užlipti 214 laiptelių į 36 metrų aukštį yra reikalų! Bet savo kojytėmis visas sraigtines pakopas įveikė net keturmetė. O vaizdas viršuje to vertas – Labanoro giria, Baltųjų Lakajų ežeras – vienas didžiausių rytų Lietuvoje senovės ledynų kilmės ežerų… Ko gero tai tinkama vieta pasitikrinti kiek stipriai bijai aukščio. Viršuje šiek tiek jaučiasi svyravimas. Pasižymėkite būtinai žemėlapyje šį tašką – tiksli vieta.

O mes kviečiame įveikti ir iššūkį – aplankyti TOP25 aukščiausius Lietuvoje apžvalgos bokštus, kurių SĄRAŠĄ pateikiame čia  – TOP25 aukščiausi apžvalgos bokštai Lietuvoje (spausk, išsisaugok ir pasek). Net 2 šiame sąraše esantys bokštai yra prie Molėtų. Pirmasis aplankęs visus gali tikėtis „Keliaujančios mamos” dovanos.

6. UŽSUK į istorinius Molėtų prekybinius pastatus (XX a. pr. žydų prekybos namai)

Tai reikšmingas objektas Molėtų mieste, atlaikęs bent du miestą siaubusius gaisrus ir išlikęs iki šių dienų. XIX a. ir XX a. pradžioje dauguma Molėtų gyventojų buvo žydai. 1870 m. jie sudarė du trečdalius miestelio gyventojų. Beveik visa prekyba buvo žydų rankose. Molėtų miesto centre ir šiandien stūksto gražus raudonų plytų pastatas. Iki 1940 m. čia veikė privačios žydų parduotuvės, antrame aukšte buvo gyvenamieji butai.

Užsukome ir mes pasimėgauti kava ir desertais į senąjį žydų prekybinį pastatą, išlaikiusį savo paskirtį iki šiandien. Nes virtualios ekskursijos „Molėtai kitaip” metu jau matėme kaip parduotuvėlės atrodė anksčiau, tai buvo smalsu sulyginti gyvai. O šiandien čia įsikūrusi šeimos šeimos desertinė „Vanilinis dangus“. Vitrinoje puikavosi  šviežutėlių desertų eilės – tortai, keksiukai, eklerai… Prisipirkome gal net daugiau nei reikėjo, bet buvo sunku susilaikyti. Kepyklėlėje desertais pasimėgauti gali ir veganai, o kavos ir kokteilių užsisakėme su augaliniu pienu (kas mums aktualu, tačiau ne visur pasiseka rasti).

Adresas: Vilniaus g. 42, Molėtai ir internete čia.

7. Kiti muziejai ir edukacijos

• Molėtų krašto muziejus ir jo siūlomos edukacijos bei parodos. Inturkės g. 4, Molėtai. Užsukite, nes tai tame pačiame pastate kur įsikūrusi Virtuali edukacinė erdvė „Molėtai kitaip„.
  • Molėtų technikos muziejus – eksponuojama virš 250 įvairių eksponatų: automobilių, autobusų, motociklų. Galima ne tik pasigrožėti, bet ir pačiam išbandyti. Gaila, bet šiuo metu dirba tik savaitgaliais, todėl neužsukome… Adresas: Molėtų r., Giedraičių sen., Tumenčiznos k.
  • Ežerų žvejybos muziejus ir šalimais įsikūrusi A.Truskausko medžioklės ekspozicijaEžerų žvejybos muziejaus ekspozicijose galima pamatyti įvairių žvejybos įrankių, kuriais žvejojo Rytų Lietuvos žmonės XIX a. pabaigoje, taip pat susipažinti su archajine žvejyba ir sužinoti, kaip šis verslas keitėsi. Ekspozicija išdėstyta atstatytoje XIX a. žvejo pirkioje ir svirne. Seniausias muziejaus eksponatas yra įspūdingas 4 metrų ilgio XV a. luotas. Muziejuje eksponuojami senieji ungurių gaudymo prietaisai, senoviniai tinklai, automatinės meškerės ir kt. Į muziejų įeina ir daugiau ūkinių pastatų: žvejo kambarys, kamarėlė, žuvų rūkyklos. Kiemą puošia pynučių tvoros, gėlynai, senos valtys. XX a. Taip pat yra ir medžioklės trofėjų ekspozicija  – 120 skirtingų žvėrių ir paukščių iškamšų. Adresas: Muziejaus gatvė 7, Mindūnų k., patogu sustoti važiuojant pakeliui į ar iš Mindūnų apžvalgos bokšto.
  • Asvejos regioninio parko lankytojų centras – čia galima susipažinti su parko gamtinėmis ir kultūrinėmis ekspozicijomis, taip pat gauti visą informaciją apie rengiamus žygius, lankytinas vietas bei ekskursijas. Adresas:  Radvilų g. 1, Dubingiuose, Molėtų r.

Arčiau GYVŪNŲ

Labai mylime gyvūnus, tad nuvykę bet kur – Lietuvoje ar užsienyje, ieškome kur galima su jais betarpiškai pabendrauti, sužinoti kažko naujo ir tiesiog pasisemti gerų emocijų.

8. Alpakalnis

Dar viena vieta pabendravimui su gyvūnais iš arti – Alpakalnis. Įsikūręs ramioje vietoje, vienkiemyje. Tai besikuriantis gyvūnėlių ūkis, kurio šeimininkai kviečia susipažinti su jų auginamomis alpakomis iš arti. Šiame ūkyje galima gyvūnus pavedžioti, paglostyti, pamaitinti ir daugiau sužinoti apie jų auginimo subtilybes. Be alpakų, ūkio šeimininkai taip pat augina įvairių veislių vištas, o inkubatoriuje perinami viščiukai suteikia daug džiaugsmo mažiesiems lankytojams.

Ūkio šeimininkė moka verpti senoviniu verpimo rateliu, tad lankytojams siūlo edukaciją, kurios metu kviečia susipažinti su senuoju amatu – vilnos karšimu, verpimu. Edukacijos metu galima prisiliesti prie vilnos, pamatyti kaip vilna tampa siūlais, o gal ir patiems pabandyti verpti.

Sezono metu, ūkio šeimininkai vaišina svečius jų pačių užaugintais ekologiškais arbūzais!!!

Iš anksto susitarkite dėl tinkamo laiko susitikimui ir pirmyn į nuotykį Alpakalnyje! Adresas: Batėnų k., Videniškių sen., Molėtų r. (Žiūrėti žemėlapyje čia)  Telefonas: +370 675 42053

NAKVYNEI unikalus kempingas

9. Kempingas Obuolių sala

Tai vienareikšmiškai mūsų ne tik šios kelionės, bet ir apskritai apsistojimo kempinguose atradimas! Jau vien tai, kad šis kempingas yra įsikūręs tikroje saloje vidury ežero, į kurią veda akį traukiantis tiltas, daro jį išskirtiniu. O kur dar „skanus” pavadinimas ir jo kilmės istorija, čia vykę festivaliai, kurių reklamą girdėdavome, bet taip ir nenuvykome…

Labiausiai pradžiugino patogumų pasirinkimas: yra kempingams su būdinga zona atvykstantiems  kemperiais ir palapinėmis, kur galima pasijungti elektrą, vandenį. Bet yra ir keturviečių namelių su visais patogumais (namelyje yra dušas, tualetas, virdulys, šaldytuvas). Namukai su terasomis, kai kurie visai šalia vaizdingo ežero skardžio. Teritorija tikrai matosi, kad prižiūrima, žolytė „nuskusta”, sezono pradžioje ir išpurškiama nuo uodų ir erkių. Labai prižiūrima ir tvarka – kadangi tai sala, naktimis eismas sustabdomas uždarant šlagbaumą, o savaitgaliais teriorijoje budi apsauga.

Maitinimosi klausimas taip pat turi pasirinkimų: galite išsinuomot  kepsninę, gamintis maistą kemperyje ar valgyti vietoje esančioje kavinėje, kuri maisto kokybe ir aptarnavimu lenkia nemažai mūsų matytų įstaigų besivadinančių restoranais. Vegetarams taip pat tinka, kepti varškėtukai buvo dieviški, nepamirškite paragauti ir firminės obuolių giros.

Vaikams: teritorijoje įrengtos laipynės, supynės, žaidimų namelis, stalo tenisas lauke, net didžiulė smėlio dėžė, o ir iki smėlėto ežero kranto visai šalia. Kavinėje yra vaikų žaidimo kampelis, cokoliniame aukšte stalo žaidimai, biliardas.

Salos g. 3, Žalvarių k., Giedraičių sen., Molėtų r. (55.160828, 25.310883)

10. VIETOS PASIVAIKŠČIOJIMAMS

Jei per porą dienų aplankius tiek veiklų, muziejų, edukacijų ir objektų bei pabendravus su gyvūnais norėsis ramaus poilsio – štai dar kelios vietos, kurias tikrai verta aplankyti, ramiai pasivaikščioti, pasigrožėti nuostabia ežerų krašto gamta.

Šis takas išsiskiria unikalia savo vieta: niekur kitur Lietuvoje nėra tokio pusiasalio tarp dviejų ežerų. Tai – siauras sausumos ruožas, iš abiejų pusių skalaujamas vandenų. Tarsi mažoji „Kuršių nerija” Aukštaitijoje. Pažintinio tako vieta nepaprastai vaizdinga – einant juo, vietomis tuo pačiu metu vienoje pusiasalio pusėje galima matyti Juoduosius Lakajus, kitoje – Baltuosius Lakajus. 8 km maršrute laukia ramus pasivaikščiojimas mėgaujantis nuostabiais vaizdais. Čia rasite unikalų pusiasalį pusiasalyje – Cibaragį. Taip pat išskirtinumo Ščiūrio ragui suteikia ir pusiasalio pradžioje augantis gamtos paveldo objektas – dvikamienė pušis.

Eidami neilgu daugiau nei 1 km takeliu išvysite visą kanjoninio slėnio grožį. Upelis dar vadinamas Melnyčėlės vardu – vienas įdomiausių ir įspūdingiausių Asvejos regioninio parko gamtos objektų. Upelio ilgis tik 1,2 km, tačiau per šį trumpą atstumą jis “nukrenta“ apie 12 metrų. Savo sraunumu ir vingiuotumu jis primena kalnų upokšnį, o šlaitų aukštis siekia 18 metrų. Jo dugnas nusėtas rieduliais. Vagoje guli valstybės saugomas gamtos paveldo objektas – Jurkiškio akmuo, turintis dar ir „Puntuko vaiko“ vardą, kurio apimtis siekia 5 metrus. Kad lankytojams atsivertų visas kanjoninio slėnio grožis, prie Jurkiškio upelio įrengtas 1,5 km pažintinis takas su informaciniais stendais ir rodyklėmis. Tiesa, su vežimėliais čia gana sudėtinga, tai pasirūpinkite nešynėmis kūdikiams ir patogia avalyne visiems kitiems. Tiksli vieta žemėlapyje čia.

Dubingių pilis – svarbus XIV – XVIII a. Lietuvos kultūros, pramonės, gynybos centras, o Dubingiai neatsiejami nuo Radvilų giminės. Šiuo metu čia likusi 500 m ilgio ir 200 m pločio kalva, paskelbta Lietuvos kultūros paminklu ir įtraukta į saugomų kultūros paveldo objektų sąrašą. Piliavietėje lankytojų laukia išlikę Radvilų rūmų fragmentai, uždengti gaubtu, bei buvusios evangelikų reformatų bažnyčios vieta su Radvilų laidojimo panteonu. Piliavietėje įrengtas pažintinis takas su 6 apžvalgos stotelėm prie archeologinių ir gamtinių objektų. Natūralaus grunto tako ilgis apie 1,6 km., jame įrengti mediniai laiptai, informaciniai stendai, suoliukai. Šalia pamatysite ilgiausią Lietuvoje – Asvejos – ežerą.

O jūs ar jau estate buvę Molėtuose? Mums dviejų dienų tikrai buvo per mažai, tad tikrai čia dar grįšime!

Dėkojame Molėtų turizmo ir verslo informacijos centrui už išsamiai suteiktą informaciją ir šypsenas.

Keliaujančios mamos” kviečia dalintis patirtimis

Turite patarimų keliaujančioms šeimoms su vaikais? Esate aplankę įdomių vietų? Išbandę smagių pramogų? Pasidalink savo įspūdžiais su kitais!

#moletai #lankytinosvietos #idejakelionei #etnokosmologjosmuziejus #apzvalgosbokstai #poilsisprieezeru #zirgynas #kempingai #zoo #alpakuukis #reklama

Naujausi įrašai

PRISIJUNK!

Didžiausią Lietuvoje keliautojų su vaikais bendruomenę gali rasti ir prisijungti patogiausiose socialinėse platformose.
Turi klausimų – KLAUSK! Nori pasidalinti patirtimi – RAŠYK mums! Turi idėjų – SUSISIEK!