Patarimai ir rekomendacijos dėl atšauktų skrydžių ir kelionių COVID 19 laikotarpiu

Savo patirtimi dalinasi Keliaujančios mamos bendruomenės atstovė ir mama Jolita. Ji labai mėgsta keliauti, keliones planuoja ne tik savo šeimai, bet padeda ir artimiausiems draugams. Todėl kaip ir daugelis paskutiniu metu asmeniškai susidūrė su atšauktomis kelionėmis, pinigų susigrąžinimo procedūromis ir kitais nepatogumais dėl COVID viruso.

Jolita dalinasi savo patirtimi, rasta informacija ir nori patarti Jums, kaip elgtis tokiose ar panašiose situacijose. Vis dar aktualus išlieka klausimas dėl pinigų susigrąžinimo už turėjusias įvykti keliones kovo – birželio mėnesiais, kurios buvo atšauktos dėl Covid viruso. Taip pat šiandien aktualu kalbėti ir apie dar turinčias įvykti artimiausiu metu keliones, kurios „pakimba ore“ dėl kasdieninių pokyčių dėl to paties viruso ir įvedamų saviizoliacijų bei kitokių reikalavimų.

Taigi pirmiausiai pakalbėkime apie jau turėjusias vykti, bet atšauktas keliones ir kaip mums kuo greičiau atgauti savo pinigus už sumokėtus, bet neįvykusius skrydžius.

Jei jūsų skrydį atšaukė pati avialinijų bendrovė – tuomet ji ir turi pareigą Jums grąžinti pinigus.

DOVANŲ KUPONAI/VAUČERIAI arba kreditas į Jūsų virtualią sąskaitą avialinijų paskyroje – niekam ne paslaptis, jog bendrovės susidūrė su pinigų srautų iššūkiu, todėl visiems be išimties pirmiausiai siūlomi vaučeriai kitiems bilietams pirkti. Tai nėra blogiausias variantas – taip keliautojai gali solidarizuotis su bendrovėmis ir padėti joms išgyventi šiuo sunkiu laikotarpiu. Ką turime žinoti apie jų panaudojimą – konkrečiai kalbu apie RYANAIR – vaučerį galite panaudoti labai paprastai, atliekant užsakymą, apmokėjimo žingsnyje pateikiama galimybė suvesti jo numerį, TAČIAU jį galite naudoti tik tuomet, jei sutampa pagrindinio keleivio vardas ir pavardė.

PILNAS GRĄŽINIMAS/FULL REFUND – dauguma visgi nori atgauti pinigus. Taigi ką BŪTINAI turite padaryti, kad juos atgautumėte greičiau, jei grąžinimas vis dar neatliktas. Jeigu Jūs gavote laišką iš avialinijų su vaučeriu, tačiau nenorite jo naudoti, o norite atgauti pinigus, Jūs turite BŪTINAI per pokalbių programėlę/LIVE CHAT‘ą (RYANAIR) ar per SKAMBUČIŲ CENTRĄ (brangus variantas) ar per užklausų/skundų formą susisiekti su avialinijomis tiesiogiai. RYANAIR suteikia galimybę susisiekti su jų agentais gyvai per LIVE CHAT. Tą ir padarykite – susisiekę pateikite savo užsakymo numerį ir pareikalaukite pilno pinigų grąžinimo. Pokalbio metu atsakykite į užduodamus klausimus ir būtinai gaukite atsakymą, jog jus „pastatė į eilę“ dėl pinigų grąžinimo. Po šio pokalbio Jums ateis/TURI ateiti laiškas kuriame bus parašyta, kad Jūs esate eilėje dėl pinigų grąžinimo. Dar vėliau ateina laiškas, kad grąžinimas atliktas ir Jums į sąskaitą per 5-7 dienas bus įskaityti pinigai. Po šio laiško – tikrinkite savo banko sąskaitą.

Kas atsitiks, jei to nepadarysite – NIEKO, tik greičiausiai pinigus Jūs gausite vėliau arba tik tada, kai baigsis vaučerio galiojimas.

SVARBU! Jūsų vaučeris galioja 12 mėnesių ir jo nepanaudojus Jus vis tiek automatiškai priskirs prie pinigų grąžinimo.

ASMENINĖ PATIRTIS SU RYANAIR: šiuo metu susisiekti per CHATĄ yra lengviau nei buvo pvz. balandžio ar gegužės mėnesį. Man teko priminti apie savo atšauktus tris skrydžius net kelis kartus, tačiau pinigus už atšauktas gegužės mėnesio keliones atgavau visus. Šiuo metu, kai avialinijos aktyviai vykdo veiklą ir skrydžius yra puikus laikas paprašyti savo pinigų grąžinimo.

PATARIMAS – jei norite atgauti pinigus greičiau, turite įdėti pastangų ir laiko susisiekiant su avialinijomis iš išreiškiant savo pageidavimus LABAI aiškiai.

 

Jei Jūsų skrydžio neatšaukė ir jis vyko net karantino metu – taip atsitiko su mūsų vienu skrydžiu. Tai galėjo atsitikti su paskutinių dienų skrydžiais prieš uždarant sienas, kai jie dar vyko, bet Jūs jau neskridote arba kaip mums nutiko – vidinis skrydis šalies ribose visgi vyko netgi karantino metu.

RYANAIR ir daugelis kitų kompanijų taiko vadinamus ORO UOSTO MOKESČIŲ/GOVERMENTS TAXES grąžinimus už skrydžius, kurie vyko, bet Jūs neskridote. WIZZAIR tuo tarpu irgi grąžina dalį pinigų, atskaitę atšaukimo mokesčius, skirtumas tas, kad susigrąžinti oro uosto mokesčius reikia jau po skrydžio, kuriuo neskridote (kuo anksčiau tuo geriau, nes kai kurios bendrovės taiko „senaties terminus“), o Wizzair atšaukimą reikia atlikti iki skrydžio ir priklausomai ar liko daugiau ar mažiau 14 dienų atšaukimas kainuos 60 arba 80 eur.

ASMENINĖ PATIRTIS SU VUELING: po skrydžio VUELING bendrovės paprašiau grąžinti nepanaudotus neskridusių keleivių orouosto mokesčius ir labai lengvai per 3 darbo dienas po užpildyto prašymo atgavau beveik pusė sumokėtų bilietų kainos.

PATARIMAS – nepalikite net ir tokios situacijos be dėmesio, kaip rodo mano patirtis atgauti 50 proc. irgi yra laimėjimas.

Toliau pakalbėkime, apie tai, kokios galimybės šiuo metu turimiems bilietams dar neįvykusių ir neatšauktų kelionių.

● Pirmiausiai pabrėžiu, kad atgauti visus pinigus iš avialinijų galėsite tik tada, jei avialinijos tą skrydį atšauks pačios! Todėl jei Jūsų skrydis dar tik rugsėjį ar spalį, galbūt verta palaukti, nes situacija dėl saviizoliacijos ar pan. dar gali keistis, o jei visgi situacija blogės visai gali būti, jog Jūsų skrydis tiesiog bus atšauktas pačių avialinijų ir Jūs galėsite atgauti visus sumokėtus pinigus.

Jei skrydis nebus atšauktas, tačiau Jūs dėl kažkokių priežasčių nenorite skristi, norite pakeisti datą ir pan.

Aptarkime kelis variantus, kurie ypač aktualūs šiandien.

● Labai gerai, jei pirkdami bilietus įsigijote avialinijų siūlomus draudimo ar Flex paketus. Prisipažinsiu aš pati labai retai perku tokias paslaugas, tačiau manau šiuo metu tai vienas iš geresnių variantų už sąlyginai protingą kainą turėti galimybę pakeisti skrydį, ar net jo atsisakyti.

Pvz. WIZZAIR už 11 eur papildomą mokestį jums suteikia galimybę keisti skrydžius be papildomų keitimo mokesčių ir netgi atšaukti patiems skrydį bei atgauti pinigus!

● Šiuo metu nemaža dalis aviakompanijų siūlo nemokamą keitimo galimybę su bilietų užsakymu. Tiesa tai negalioja anksčiau užsakytiems bilietams. Pvz. Ryanair jau įtraukė ir rugsėjo mėnesio datas į laisvai keičiamas. Todėl keičiant bilietus jums reikės primokėti tik skirtumą, bet nereikės mokėti virš 30 eur kainuojančio keitimo mokesčio.

● Žinoma keitimas ir su keitimo mokesčiu nėra pats blogiausias sprendimas, jei tikrai nusprendžiate neskristi ir mokėjote už bilietus nemažą sumą. Sumokėjus 30-40 eur keitimo mokestį ir skirtumą tarp bilietų kainų (dažnai jo net nebūna arba jis būna nežymus, nes keičiama į tolesnę datą) – jūs neprarasite visų pinigų.

SVARBU! Paskaičiuokite ir nepatingėkite susirašyti, kiek Jums keitimas kainuos, nes kartais keitimas neapsimoka ir geriau pirkti naujus bilietus ir/ar aukoti turimus. O dar jei pasinaudosite mano patarimu susigrąžinti oro uosto mokesčius – dar kažkiek ir atgausite.

Jei Jūsų skrydis visgi vyks, bet Jūs nenorite skristi tik dėl to, jog grįžus jums reikės karantuotis, greičiausiai nepavyks pinigų susigrąžinti nei iš avialinijų, nei iš draudimo. Vienintelė galimybė vėlgi kreiptis į avialinijas ir prašyti keisti datas ar ieškoti kitokio sprendimo. Jei bilietą pirkote neseniai greičiausiai keitimo galimybe galėsite pasinaudoti tiesiog prisijungę prie savo užsakymo, jei ne – aš visgi rekomenduoju kreiptis – o gal pavyks susitarti?

ASMENINĖ PATIRTIS SU RYANAIR: bilietai pirkti liepos pradžioje rugsėjo mėnesiui, renkantis keitimo funkciją parodė, kad bus taikomas keitimo mokestis. Susisiekus su agentu per pokalbių skiltį keitimai buvo atlikti be papildomo mokesčio, sumokant skirtumą tarp bilietų kainų.

PATARIMAS – tiesiog nepatingėkite parašyti, paprašyti ar paklausti apie galimybes.

Ir dar viena svarbi tema, bet trumpai – DRAUDIMAS.

Esu už draudimą iš esmės. Draudžiu save, savo vaikus, automobilį, nekilnojamą turtą.

BET! Perkant neįvykusios kelionės draudimą labai svarbu suprasti nuo ko norime apsisaugoti ir ką mums siūlo bendrovės. Nepasiduokite tik gražiems reklaminiams šūkiams.

Skaičiau Keliaujančių mamų bendruomenės komentaruose, jog vis dar negavo pinigų iš avialinijų, bet draudimas negrąžina taip pat. LABAI svarbu suprasti, kad niekada nebus dvigubos išmokos, todėl jei yra pareiga grąžinti avialinijoms ir nėra oficialaus avialinijų atsisakymo grąžinti, draudimas jums išmokos nemokės!

Visi draudimai netgi ir avialinijų siūlomi turi savo taisykles ir jas būtina perskaityti prieš perkant draudimą. Draudimas dažniausiai dengia tik DRAUDIMINIUS įvykius, o tai dažnai susiję su Jūsų ar kartu keliaujančio asmens liga, mirtimi ir pan. Ir visada Jūs privalėsite pateikti įrodymus, jog atsitiko draudiminis įvykis – gydytojo pažymą, išrašą iš ligoninės ir kitus įrodymus.

PATARIMAS: Atskirų draudimų bendrovių pasiūlymų nenagrinėsiu, tačiau rinkoje karts nuo karto atsiranda su „karštomis situacijomis“ susijusių draudimo produktų. Atidžiai išsinagrinėkite ir įsitikinkite, kad draudimas draudžia konkrečiai nuo to, KO JŪS BIJOTE ir nuo ko NORITE apsidrausti. Tai kad jūs persigalvojote skristi dėl saviizoliacijos įvedimo, nebūtinai ir dažniausiai nėra draudiminis įvykis, o jei tai yra draudiminis įvykis, jis vis tiek turi tam tikras sąlygas.

Ir pabaigai – kadangi aš daugiau kalbėjau/rašiau apie skrydžius, o Jūs susiduriate ir su kitų paslaugų teikėjų atsisakymu grąžinti pinigus, gal Jums padės šita nuoroda, kurią radau ieškodama atsakymų į Jūsų klausimus –Europos vartotojų teisės

Saugių kelionių keliaujantiems! Smagių įspūdžių liekantiems atostogauti Lietuvoje!

Naujausi įrašai

Apie mus

There are many variations of passages of Lorem Ipsum available, but the majority have suffered alteration in some form, by injected humour, or randomised words which don’t look even slightly believable.

Socialiniai tinklai

Instagram
YouTube
Pinterest
Meniu