Automobiliu po Europą: mamos kelionė su dviem vaikais

Kelionių po Europą automobiliu populiarumas neblėsta. Oro uostams susiduriant su užplūdusiais keleivių srautais ir streikais –  toks kelionių būdas įgauna neregėtus mastus. Atradus šį būdą, kelionės tampa spontaniškos, kupinos netikėtų vietų ir nuotykių, tuo pačiu išvengiama chaoso oro uostuose bei sugadintų atostogų planų dėl skrydžių atšaukimo. Tad daugelio planuose šią vasarą atsirado punktas pakeliauti automobiliu po Europą.

Kviečiame skaityti mamos Aušros  įspūdžius iš kelionės po Europą automobiliu su dviem vaikais.

Apie autokeliones su vaikais taip pat skaitykite: Kelionė kemperiu su vaikais į šiauriausią Europos tašką ir Automobiliu su vaikais į Lenkiją: Varšuva-Zakopane-Krokuva

Kelionės maršrutas

Kelionės metu aplankėme šešias šalis: Belgiją, Liuksemburgą, Prancūziją, Šveicariją, Italiją
ir Austriją. Keliaujant automobiliu ir nevaržant laikui, norėjosi užsukti į kalnus, į kuriuos važiuojame kasmet ir nuvykti prie šiltos jūros. Viskas išsipildė su kaupu, kadangi įveikėme
net 5000 kilometrų. Tiesa, kelionė netikėtai prasitęsė susirgus joje covid, tad teko ne tik įveikti
iššūkius vairuojant tokiomis sąlygomis, bet ir išbandyti Austrijos ligonines.

• Patarimas ir priminimas keliaujantiems – kelionių draudimas ir Europos sveikatos draudimo kortelė privalo atsidurti kiekvieno keliautojo kišenėje, kitu atveju teks nemenkai atverti piniginę gydymo išlaidoms.

Kadangi tai ne pirma mūsų kelionė automobiliu, planuoti maršrutą nebuvo sudėtinga. Visgi keleto
taisyklių keliaujant laikomės visada:

• nevažiuoti naktį,
  • dienos metu pakankamai laiko praleisti aktyviai gryname ore,
  • bei kas antrą dieną skirti ramesniam poilsiui gamtoje.

Belgija: Ardėnai

Važiuojant pro Belgiją, stojome ir nakvojome Ardėnų regione, kalnuose, esančiuose šalies
pietuose. Čia gražu ir žiemą, ir vasarą. Slėniai, miškai, upeliai ir bažnytėlių viršūnės, kyšančios iš kalvų palieka įspūdį. Tai prancūziškoji Belgijos dalis (šalis padalinta į du regionus, Flandriją ir Valoniją), tad gausu kepyklėlių ir mažų sūrio parduotuvių, į kurias verta užsukti ir paragauti vietinių produktų. Nakvynei rinkomės netoli Durbuy miestelio esantį viešbutį. Pats Durbuy vertas dėmesio dėl gražios architektūros ir lauko žaidimų aikštelių, kurios kelionėse su vaikais būtiniausias ir laukiamiausias lankytinas objektas.

Liuksemburgas: ne tik sostinė

Liuksemburgas – vienintelė šalis iš sąrašo, kurioje lankėmės pirmą kartą. Vis pritrūkdavo laiko ir noro nuvažiuoti, kad šį kartą nusprendėme, kad būtinai užsuksime bent į sostinę kavos pertraukėlei ir pasivaikščiojimui po senamiestį. Diena buvo saulėta ir karšta, bet numatytą planą įvykdėme. Pats Liuksemburgas maža šalis, tačiau lankytinų objektų turi įvairių. Šios kelionės metu pilių, kurių gausu palei Vokietijos sieną, nelankėme, į jas grįžome kitų kelionių metu. Beje, Liuksemburge kuras bene pigiausias Europoje, tad vykdami pro šalį nepamirškite prisipildyti kuro bako pilnai.

Prancūzija: kalnai ir jūra

Iš Liuksemburgo pasukome į Prancūziją, Elzasą. Tai istorinis regionas prie Vokietijos sienos, esantis Vogėzų kalnų papėdėje. Elzasas garsėja vynuogynais ir nuostabiomis kalėdinėmis mugėmis, tačiau ir vasaros metu labai džiaugėmės ten nuvykę. Aplankėme beveik visus miestelius, kurie tiesiog paskendę gėlėse ir įsikūrę praktiškai vynuogynuose. Kadangi keliavome vietiniais keliais, patogiai lankėmes visuose miesteliuose, kurie įsikūrę vos kelių kilometrų atstumu vienas nuo kito ir išlikę nuo viduramžių. Didžiausią įspūdį paliko:

• Ribeauvillé, kuriame radome vietinių skanėstų, ir sūrio takas;
  • Riquewihr kaimas, kuris įvardijamas kaip gražiausias Prancūzijos kaimas;
  • Eguisheimas, apdovanotas, nacionaliniu apdovanojimu;
  • Kayersbergas ir jame esanti pilis.
  • Taip pat Château du Haut- Koenigsbourg, esanti tarp Orchwiler ir Ribeauvillé, kuri yra svarbus istorinis simbolis Prancūzijos ir Vokietijos istorijoje bei itin lankomas objektas.

Žydroji pakrantė arba French Riviera

Ten leidomės dėl šiltos jūros. Pravažiavome atkarpą nuo Italijos sienos iki Frėjaus. Kadangi čia lankėmės ne pirmą kartą, tikslas buvo Èze ir jame esantis „Jardin botanique de Èze“ botanikos sodas ant kalvos viršūnės su vaizdu į Viduržemio jūrą ir įspūdinga gausa egzotinių augalų. Šiame provanso „cote de azur” kaimelyje gatvelės tokios siauros, jog telpa tik pėstieji, tačiau gausu restoranų, parduotuvių ir vietinių menininkų butikų. Šį kartą į garsiuosius French Rivieros kurortus neužsukome, nes norėjome daugiau laiko praleisti Frėjaus apylinkėse, kur pakrantė labiau primena Afriką, rudos uolienos, kaktusai, palmės ir egzotiniai vaisiai ant medžių.

Šveicarija: Alpių rojus ir nuostabūs kalnų ežerai

Šveicarija dažnam keliautojui yra svajonių šalis. Be galo patinka ir mums, todėl vis norisi
grįžti. Šį kartą tikslas buvo kalnų žygiai ir ežerai, kuriuose vanduo vasarą tinkamas
maudytis. Pirmiausia pasukome į Lauterbrunnen, kaimą esantį Jungfrau krioklių slėnyje. Jis
labai siauras, tačiau garsėja krioklių skaičiumi, jų net virš 70, taip pat puikiai išvystytais
pėsčiųjų takais ir keltuvais, kuriais galima pasikelti beveik į 3 kilometrų aukštį. Vieną dieną
būtent tam ir skyrėme. Kilome trimis keltuvais į aukščiausią tašką, Schilthorn, iš kurio
atsiveria įspūdingas vaizdas į aukščiausius kalnus Alpėse. Giedrą dieną galima pamatyti net
Mont Blanc, kuo labai džiaugėmės, nes esame prie jo buvę keletą kartų. Restorane,
esančiame šiame aukščiausiame taške buvo filmuotas filmas apie Džeimsą Bondą, kas be

galo vilioja turistus (išduosiu paslaptį – kiek žemiau esantys restoranai gerokai geresni tiek
kainomis, tiek maisto kokybe). Žemesnėje stotelėje, Mürren kaime esančioje žaidimų
aikštelėje bei pačiame kaimelyje radome nuostabų gamtos grožį, sniegą ir atviruko vertus
vaizdus. Dar žemiau ėjome krioklių taku. Kitą dieną traukinuku vykome į Wengen kalnų
kaimą, kuris ir vasarą, ir žiemą pritraukia daugybę turistų. Mums labai pasisekė, nes tą dieną
žmonių nebuvo, o oras pasitaikė nuostabus, todėl galėjome daug laiko praleisti grožėdamiesi
Alpių snieguotomis viršūnėmis.

Kelionės metu taip pat lankėmės prie Keturių kantonų ežero, Liucernoje, važiavome kalnų keliais iki Locarno ir Maggiore ežero, užsukome į Lugano, važiavome pro Lichtenšteiną ir kitus kalnų miestelius ir kalnus.

Italija: kalnai ir jūra

Į Italiją patraukėme dėl Alpių ir jūros. Šį kartą rinkomės Ligurijos regioną, aplankėme
Portofino ir aplinkinius miestelius, pasidžiaugėme šilta jūra ir apkeliavome pakrantę iki pat
French Rivieros. Labai maloniai nustebino Imperija ir aplinkiniai kurortai, žmonių buvo
mažai, paplūdimiai tušti, restoranai su vietinėmis jūros gėrybėmis pasiilgę klientų. Beje,
krantas itin tinkamas su vaikais – smėlis ir švarus vanduo.
Vėliau grįžome atgal į kalnus ir nemažai laiko praleidome prie Como ežero, kurio vanduo
šiemet itin anksti įšilo, tad maudėmes ir džiaugėmės vasaros malonumais. Prie Como rekomenduoju rinktis mažesnius ir mažiau populiarius miestelius, jei norisi kokybiško poilsio
ir ramybės. Buvome taip pat ir prie Gardos ežero, iš kurio pasukome link Dolomitinių Alpių
ir Trentino regiono. Kadangi kurį laiką gyvenome kalnų apsupty, visada kelionės metu
ieškome, kaip juose praleisti kuo daugiau laiko…

O jūs norėtumėte į tokią kelionę su vaikais? O su kitomis mamomis? Parašykite (spausk čia),  jei norėtumėte tokiais vaizdais mėgautis gyvai…

„Keliaujančios mamos” kviečia dalintis patirtimis

Turite patarimų keliaujančioms šeimoms su vaikais? Esate aplankę įdomių vietų? Išbandę smagių pramogų? Pasidalink savo įspūdžiais su kitais!

Naujausi įrašai

PRISIJUNK!

Didžiausią Lietuvoje keliautojų su vaikais bendruomenę gali rasti ir prisijungti patogiausiose socialinėse platformose.
Turi klausimų – KLAUSK! Nori pasidalinti patirtimi – RAŠYK mums! Turi idėjų – SUSISIEK!