Krokuva su vaikais

Krokuva su vaikais: Energylandia parkas ir zoologijos sodas

Mama Sandra, kuri daug keliauja su vaikais nuo vaikystės, dar kartą patvirtina faktą, kad norint smagiai pramogauti toli vykti nereikia. Visai netoli nuo Lietuvos, Lenkijoje esantis Energylandia pramogų parkas – tikras linksmybių rojus. O Krokuva ir jos zoologijos sodas, patiks ne tik vaikams, bet ir tėveliams.

Krokuva su vaikais. Skaitome ir planuojame smagią savaitgalio kelionę. O jei norėsite daugiau pakeliauti po Lenkiją, mes jau rašėme apie Šeimų odisėja į Lenkiją: neatrastoji šiaurinė Lenkija.

Kelionės su vaikais nuo mažų dienų

Sandra, vyras Remigijus ir dvi dukros Miglė ir Rusnė – tikri kelionių mylėtojai. Be to jie ir šuniuką augina, kuris Lietuvoje keliauja visur kartu. O ilgųjų kelionių metu atostogauja pas senelius. Su vaikais Sandra ir Remigijus keliauja nuo jų gimimo. Pradžioje kelionės apsiribojo dažnu maršrutu Vilnius-Klaipėda. Pajūryje gyvena tiek Remigijaus, tiek Sandros tėvai. Todėl jie – ten labai dažni svečiai. Vėliau šeima išbandė įvairesnes Lietuvos vietas, o galiausiai patraukė į užsienį.

„Esame aktyvūs, žingeidūs, nuolat kelionių alkani žmonės, sėdėti užsidarius namuose su vaikais ne mums. Vyresnėlė į savo pirmąją kelionę Italijon su kemperiu išvyko neturėdama nė pusės metų. Mažoji, iš pradžių pasimatavusi Lenkiją (Krokuvą), kurioje tiesiog bandėm, kaip sekasi automobiliu keliauti su dviem vaikais, po mėnesio automobiliu patraukė į Portugaliją, tuo metu ji buvo vos vienerių” – pasakoja Sandra.

Pirmojo rimta kelionė su vaikais

Pirmąja “rimta” kelione su vaikais Sandra laikytų išvyką automobiliu į Portugaliją, gimus antrai dukrai. „Lig tol taip pat keliavome nemažai, po Lietuvą, kaimynines šalis, todėl ši išvyka nebuvo naujiena nei mums, nei vaikams. Tik tiek, kad ji truko ilgiau, mašinoje praleisto laiko buvo daugiau. Šiokį tokį nerimą, prisipažinsiu, jaučiau. Buvo vasaros metas, mažoji sunkiai pakeldavo karščius, periodiškai susirgdavo, prieš pat kelionę sinoptikai pranešė apie per Europą nuvilnisiančią karščio bangą, tai šiek tiek gąsdino, tačiau raminome save, kad gyvename civilizuotoje Europoje, todėl būtinąją pagalbą tikrai visur gausime. Ir gavome. Grįžtant mažiukei staiga pakilo temperatūra, suduoti vaistai nepadėjo, teko stoti Milano ligoninėje. Ten dukrą apžiūrėjo labai geranoriškai nusiteikęs gydytojas, beje, mano nuostabai visas personalas buvo nepaprastai paslaugus, jokių kreivų, piktų žvilgsnių, kad atvykome be reikalo, kaip kartais pasitaikydavo Lietuvoje. Apžiūrėjo, sudavė vaistų, nuramino, išleido namo, grįžome.

Pati kelionė man buvo nepaprastai lengva. Didžioji, kuriai tuo metu buvo 6 metai, keliauti buvo pripratusi, todėl buvo visiškai atsipalaidavusi. Mažoji nuo gimimo buvo labai nerami, mažai miegodavo, tai mane labai vargindavo tiek dieną, tiek naktį, lengvai užmigdavo ir įmigdavo tik važiuodama automobiliu. Tai praktiškai visą kelionės laiką ji pramiegojo, leisdama man ir knygą paskaityti, ir lankytinas vietas pamatyti, ir su savimi pabūti” – įspūdžiais dalinasi Sandra.

Kelionės Lenkijoje su vaikais

Lenkiją Sandros šeima atrado grįždami iš minėtosios Portugalijos. Bendrakeleiviai, kurie keliavo su mumis kartu, pasiūlė grįžtant užsukti į Energylandia – atrakcionų ir vandens parką Lenkijos pietuose, Zator miestelyje, visai netoli Krokuvos. Ilgai negalvoję, jie sutiko ir nesigailėjo. Vaikams tai buvo smagiausia kelionės dalis. Kitais metais, grįždami iš Italijos, jie vėl ten užsuko. Vaikai jau buvo didesni, džiaugsmo buvo dar daugiau. Tiek daug gerų emocijų visiems. Sutartinai šeima nutarė, kad tai labai puiki kelionės pabaiga, padedanti pamiršti visus kelionės nesklandumus ir namo grįžti vien tik teigiamai nusiteikus. Dėl to apsilankymas šioje vietoje nebyliu susitarimu tapo mūsų maža tradicija grįžtant iš kitų Europos šalių. Po metų šeima ketino čia užsukti grįždami iš Kroatijos, tačiau atsitiko karantinas, jo suvaržymai, kelionių draudimai. Todėl šiek tiek vėliau, atsidarius valstybių burbului, šeima patraukė keliauti po Lenkiją, pasirinkdami ją pagrindine kelionės kryptimi.

Tai buvo 5 dienų kelionė, kurios metu pro Bialistoką, Varšuvą ir Lodzę vykom į Energylandią Zatore. Jos metu, šalia kitų pramogų – zoo, muziejų, aplankė ir naujai atidarytą vandens parką Suntago šalia Varšuvos. Šiais metais keliauti toliau dėl koronaviruso atmainos plitimo Europoje šeima nerizikavo. Kelionę su vaikais sutrumpino dar labiau – keliavo tiesiai į Energylandią, pakeliui užsukdami tik į Krokuvą ir zoo jame.

Ar Lenkija pritaikyta kelionėms su vaikais

Ar Lenkija pritaikyta kelionėms su vaikais? „O ką reiškia pritaikyta? Su kuo lyginant? Ar Lietuva, pvz., yra pritaikyta? Aš manau, kad čia kiekvienam pagal poreikius. Jeigu atsvaros tašku laikytume turkiškus all inclusive’us, tai tikrai sakyčiau, kad ne, Lenkija vaikams nepritaikyta.

Jeigu matu imtume pramogas, tikrai taip – mūsų kaimynai tikrai turi ką pasiūlyti – Suntago, Energylandia, Zoo sodai. Juos aplankėme Varšuvoje, Vroclave, Lodzėje, Krokuvoje. Pastarasis patiko labiausiai, Kuperniko muziejus Varšuvoje, kurį dar planuojame aplankyti. Tos pačios populiariosios Veličko druskų kasyklos mūsų merginoms paliko didelį įspūdį. Įvairūs Dino parkai, šių ir kitų su vaikais lankytinų vietų Lenkijos tikrai apstu, gamtos mylėtojai galėtų pasižvalgyti po Augustavo apylinkes, į jas irgi planuojam, taip pat su vaikais.

Klausimas, į kurį turėtų atsakyti kiekvieni tėvai, ne ar aplinka yra pritaikyta vaikams, o ar jie patys yra prisitaikę. Ar nusiteikę aktyviai keliauti su vaikais, būti su jais, jų kaprizais, prastomis nuotaikomis ir, aišku, džiaugsmais čia ir dabar, ištisą parą, kelias dienas ar savaitę” – dalinasi patarimais Sandra.

„Ne paslaptis, kad kainos Lietuvoje neatsilieka nuo daugelio kitų Europos šalių, niekur nesijaučiam blogai finansine prasme, pramogos vaikams labai daug kur yra pigiau nei Lietuvoje. Iš mūsų aplankytų su vaikais šalių kainos Lenkijoje yra pačios draugiškiausios”.

Didžiausias kelionių iššūkis – dukrų peštynės

Daugeliui kelionių iššūkiai – tai laiko pasikeitimas, aplinkos pokyčiai. Tačiau Sandros šeimai didžiausias iššūkis tiek namuose, tiek kelionėse – dukrų peštynės. Jiems keliauti paprasta. „Svarbiausia, iš anksto pasirūpinti vandens ir užkandžių atsargomis, paimti kelis mėgstamus žaisliukus, prisiminti žaidimus, kuriuos galima žaisti mašinoje. Taip pat susiplanuoti mažosios miego laiką, kad jis būtų važiavimo automobiliu metu. Taip pat sustojimo punktus, nes visą dieną automobilyje vaikams tikrai būtų sunku. Ir tinkamai nusiteikti. Suprasti, kad bus visko, kaip visko būna namie, ir pasiruošti su tuo visu išbūti, čia ir dabar. Šis kelionės aspektas mano pats mėgstamiausias” – patarimų negaila Sandra.

ENERGYLANDIA parkas

Mama Sandra pataria visais kelionių atvejais įskaitant Energylandia, turėti kuprinę su užkandžiais, vandeniu ir atsarginiais rūbais, dėl visa pikto. Energylandia yra ne tik didžiulis atrakcionų parkas, bet ir labai šaunus vandens parkas, kuriame baseinai pritaikyti tiek patiems mažiausiems, tiek vyresniems vaikams. Taip pat yra vandens atrakcionų zona, todėl siūlome įsidėti ir maudymosi drabužius.

Parkas toks didelis, kad tikriausiai nespėsite per dieną apeiti, ir nereikia. Jeigu keliaujate su vaikais, traukite tiesiai į vaikų zoną, kuri yra iškart už įėjimo pasukus į kairę. Čia pat ir baseinų zona, kuriame, jeigu ketinate praleisti daugiau laiko, pasiūlymas užsiimti gultą, kurio vėliau tikrai negausite. Nusiteikite praleisti čia visą dieną, niekur neskubėti ir mėgautis. Teks šiek tiek pastovėti eilėse, jeigu keliaujate savaitgalį stovėti teks ilgėliau. Nuostabu žiūrėti, kaip vaikai namuose nesugebėdami sulaukti savo eilės, čia sugeba ir keliolika minučių kartais išstovėti. Maitinimo vietos, tualetai, švarūs, pritaikyti vaikams, viskas yra, rūpesčių dėl to nėra. Tačiau su saldainių, ledų ir žaislų kioskeliais, kurie vaikams sukelia daug pagundų, šiek tiek sudėtingiau. Todėl siūlytume iškart su vaikais aptarti, kiek ten planuojate išleisti, ką pirkti.

Krokuvos zoologijos sodas

Vienintelis šio zoologijos sodo minusas, kad pasistačius automobilį parkavimo aikštelėje, kuri yra apačioje, šiek tiek tolokai iki paties zoo reikia eiti. Todėl jeigu vaikučiai mažesni ir jeigu yra galimybė, siūlytume automobiliu atvažiuoti iki pat zoo, išleisti vaikus (su suaugusiojo priežiūra, žinoma). Kol jie nupirks bilietus, automobilį pastatyti aikštelėje, kuri yra maždaug už 1 km, ir ateiti pėsčiomis.

„Toliau kaip visada, vanduo ir užkandžiai, be jų mes niekur. Dažniausiai renkamės, daržoves, vaisius, mėsos gabaliukus. Naudojuosi proga, kad alkanas vaikas valgo viską, tai geriau jau sotinasi maistingais nei menkaverčiais užkandžiais. Tada kaip ir visur – einam, dairomės, aptariam, fotkinamės, nepasimetam, pykčius apsikabinimais užglaistom, ledais ekskursiją užbaigiam” – juokdamasi pasakoja mama.

Patarimai tėvams, kurie bijo keliauti su vaikais

„Nekeliauti toli ir ilgam. Nes keliaujant svarbiausia drąsa. Nusiteikimas. Tikėjimas, kad gali, pavyks. Galų gale, natūralus viso kelionės proceso priėmimas, tarsi tai būtų namai, tik kasdien kitoje aplinkoje. Bet jeigu labai labai maga, pirmiausia siūlyčiau pabandyti mažesnes vienadienes keliones – į parką šalia namų, sodą kitame miesto gale. Muziejų ar parodą, šventę kitame mieste, pramogų parką kitame Lietuvos krašte. Galbūt kelionę prie jūros, tiek daug gražių vietų Lietuvoje, tai jeigu baisu keliauti toliau, pirmiausia pradėti nuo jų. Apetitas auga bevalgant, taip sakoma. Tai gero Jums apetito!” – linki Sandra.

Artimiausi kelionių planai

„Planų turime daug, deja, jas koreguoja mūsų darbai, koronaviruso suvaržymai. Jeigu viskas vyktų pagal planą, rudeniop dviese paskutinės minutės skrydžiu vyktume kažkur, kur dar nesame buvę. Prieš Kalėdas, su vaikais planuojame kelionę į Laplandiją, pavasarį su jomis lėktuvu patrauktume Turkijos arba Bulgarijos link, norisi pabandyti atostogas prie baseino all inclusive. Vasarą, pasibaigus mokslo metams būtinai Energylandia, arba kitas Europos atrakcionų parkas, pvz., Disneyland’as. Ir, žinoma, mūsų trumposios kelionės po Lietuvą – tikriausiai nenurimsim kol visų kampelių po kelis kartus neiššniukštinėsim” – smagiai pokalbio pabaigoje nusijuokia Sandra.

Nuoširdžiai džiaugiamės ir laikome kumščius, kad visi planai išsipildytų ir keliauti galėtų ne tik Sandros šeima, bet ir mes visi.

Naujausi įrašai

PRISIJUNK!

Didžiausią Lietuvoje keliautojų su vaikais bendruomenę gali rasti ir prisijungti patogiausiose socialinėse platformose.
Turi klausimų – KLAUSK! Nori pasidalinti patirtimi – RAŠYK mums! Turi idėjų – SUSISIEK!