Panevėžio miestas

Kryptis – Panevėžio miestas

Vienerių mergaitės ir trejų berniuko mama Vilanda nusprendė patyrinėti savo gimtą miestą ir atrasti jo paslaptis su savo vaikais. Mama Vilanda dalijasi savo įspūdžiais iš pilnos įspūdžių dienos, po kurios prisiminimai dar ilgai liko vaikų atmintyje.

Kryptis – Panevėžio miestas.

Laisvės aikštė ir istorinė miesto dalis

Kelionę pradėjome pačiame miesto centre – Laisvės aikštėje. Ši aikštė – pagrindinė Panevėžio miesto centro vieta, kurioje vyksta pagrindiniai miesto renginiai, įsikūrusios nedidelės parduotuvės, kavinės, miesto savivaldybė ir Panevėžio plėtros agentūra, kurioje rasite visą reikiamą informaciją apie Panevėžio miesto lankytinas vietas bei galėsite įsigyti suvenyrų. Visai neseniai Panevėžio Laisvės aikštė buvo atnaujinta ir įgavo naują, žavų veidą. Atnaujinti pėsčiųjų-dviračių takai, įrengtos terasos, suoleliai, poilsio zonos, šachmatų stalai, fontanas, kiti įdomūs elementai. Taip pat įrengta puikiai į bendrą aikštės vaizdą įsiliejusi vaikų žaidimų aikštelė, kuri vaikams labai patiko. Paprasti aikštelės elementai, tačiau vaikų fantazijos dėka tampantys įdomiais. Ypač kalnelis ir grojantis burbulas.

Pažaidę aikštelėje keliavome aplink aikštę ir žvalgėmės. Kiek daug įdomių detalių išduoda pastatų pastogės. Laisvės aikštė priklauso istorinei miesto daliai, tad čia pastatai mena seną istoriją. Toliau ėjome Klaipėdos, A. Smetonos, Š. Mero, Respublikos, T. Moigio, Vasario 16-osios gatvėmis. Ieškojome senų raudonų plytų namų, įvairių architektūrinių elementų. Mieste taip pat rasite nemažai skulptūrų ir paminklų: J. Miltinio, H. K. Anderseno, Don Kichoto ir kitų. Pabandykite surasti kur jos slepiasi. Gražios ir sutvarkytos gatvės atskleidė senojo miesto paslaptis.

Tikrai verta neskubant pasivaikščioti po meniško miesto mažas gatveles, užsukti į kiemus, surasti naujas dar nematytas detales, pažinti dar nematytą miestą, atskleisti dešimtmečius skaičiuojančių pastatų paslaptis.

„Pieno baras“

Pačioje Laisvės aikštėje įsikūrusi kavinukė „Pieno ąsotėlis“, kurioje gaminami vaikystę menantys pieno kokteiliai. Vos įžengus pasitinka saldus pieno kvapas, kuris vaikams primena ledus. Čia taip pat galima rasti lietinių blynelių, varškės apkepo ar kitų desertų. Vaikams meniu tikrai patiks. Kokteilių skonis – tikras, paprastas ledų ir pieno kokteilis. Kavinukėje vos keli staliukai ir kelios kėdės prie baro, vaikams atskiros erdvės viduje nėra. Šiltuoju metų sezonu galima prisėsti lauke. Geriausia užsisakyti kokteilius išsinešimui ir keliauti į aikštę.

Adresas: Laisvės a. 25, Panevėžys

Lėlių vežimo teatras

Unikalus ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje lėlių vežimo teatras. Vasarą šis teatras keliauja po Lietuvos kaimus ir miestelius, o šaltuoju sezonu kviečia pas save į svečius mažuosius žiūrovus. Šį teatrą pamėgome jau prieš kelis metus. Nors spektaklis dar kartais būna neįveikiamas iki pabaigos, bet emocija ir džiaugsmas čia atėjus begalinis. Spektakliai skirti įvairaus amžiaus vaikams. Spektakliuose vaidina aktoriai ir lėlės. Po spektaklio ir namuose atsiranda lėlių teatras ir namie turimi žaislai tampa aktoriais.

Ruošdamiesi kelionei į Panevėžį būtinai pasižiūrėkite teatro repertuarą ir jį įsitraukite į savo maršrutą.

Adresas: Respublikos g. 30, Panevėžys

Birutės gatvelė ir raktų medis

Akmenimis grįsta maža gatvelė įsiterpusi pačiame miesto centre.

Su vežimėliu čia sudėtinga, tad jį paliekame gatvelės pradžioje ir einame prie netoliese esančio didelio medžio.

Čia auga nuo kirtimo išsaugotas senas uosis, kuris šiandien vadinamas teisybės arba raktų medžiu. Ant medžio nesuskaičiuojamas skaičius raktų, kurie čia atsirado ne be reikalo. Apie jų atsiradimą pasakojama, kad po kasinėjimų šalia uosio aptikta dėžė su septyniasdešimčia raktų, tad visi jie ir buvo sukabinti. Dabar jų kur kas daugiau. Čia savo raktus kabina jaunavedžiai, miesto gyventojai ir atvykę. Tad jeigu turite senų raktų, juos galite palikti ant šio medžio. Su vaikais skaičiavome kiek čia jų yra: vienas, du, trys, dešimt, dvidešimt ir mūsų skaičiai baigėsi, nes raktų dar liko daug. Ieškojome gražių, raitytų, radome ir mažų ir didelių. Šį kartą savo raktų nekabinome, bet grįžus namo ieškojome senų, kuriais būtinai kitą kartą papildysime kolekciją ant medžio.

Adresas: Birutės g. 5, Panevėžys

Kultūros ir poilsio parkas

Po pasivaikščiojimo po miesto lankytinas vietas ieškome poilsio vietos. Įsikūręs tarp pramonės ir miegamųjų rajonų Kultūros ir poilsio parkas – vietinių itin pamėgsta vieta laisvalaikio praleidimui. Čia aktyvų poilsį mėgstančios šeimos čia ras diskgolfo, sporto ir vaikų žaidimų aikšteles. Vaikų žaidimų aikštelių kelios, išsimėtę po skirtingas parko vietas. Jos pritaikytos ir mažiausiems, ir paaugusiems.

Per visą parką driekiasi nauji dviračių ir pėsčiųjų takai. Įrengtos piknikų vietos su kepsninėmis. Puiki vieta susiplanuoti šeimos pietus gamtoje.

Parko takai veda Nevėžio pakrante ir parku, įrengtos apžvalginės terasos. Užlipus ant tilto atsiveria puiki panorama. Parke įrengti tvarkingi viešieji tualetai pritaikyti ir neįgaliesiems.

Parke įsikūrusi jauki kavinukė, kurioje verdama gardi kava ir kepami skanūs šimtalapiai. Čia galite atsikvėpti, užkąsti. Kavinukė maža, vaikams atskiros erdvės nėra, tačiau spalvinimo knygelių galima rasti. Lauke įrengtoje terasoje su vaikais smagiau.

Adresas: Parko g., Panevėžys

Ekrano marių pakrantė

Sutvarkyta „Ekrano“ marių pakrantė jau tapo traukos vieta leisti laisvalaikį, ne išimtis ir mes. Šią vietą pamėgome ir randame ką veikti visais metų laikais. Palei marių pakrantę vingiuoja apie 5 km ilgio pėsčiųjų dviračių takas. Šalia sporto, pikniko zonos. Įrengtos maudyklos, lauko žaidimai, lauko muzikos instrumentai.

Taku smagu keliauti tiek pėsčiomis, tiek su paspirtukais ar riedučiai, tam puikiai tinka lygi danga. Šiltuoju sezonu veikia vandenslidžių parkas, yra vandens dviračių nuoma. Taip pat yra galimybė pasigrožėti mariomis plaukiant pramoginiu laivu. Takas puikus, tačiau problematiška su tualetais, visame take įrengtas tik vienas.

Adresas: J. Biliūno g., Panevėžys

Gamtos mokykla

Gamtos mokykla įsikūrusi pačiame miesto pakraštyje. Didelė ir žalia teritorija, didinga medinė vila ir pats smagiausias dalykas vaikams – čia gyvenantys gyvūnėliai. Mano vaikų objektas numeris vienas. Gamtos mokykla, tarsi mini zoologijos sodas su įvairiomis edukacinėmis ir aplinkosauginėmis erdvėmis. Čia puoselėjamas artimas ryšys, darna su gamta, diegiama meilė ir rūpestis jai.

Atvykome jau po pietų ir buvome vieninteliai lankytojai tuo metu, tad drąsiai tyrinėjome kiekvieną kampelį, sveikinomės su vietiniais gamtos mokyklos gyventojais. Mus pasitiko nuostabi gidė Daiva, kuri pravedė įdomią ekskursiją, supažindino su visa gamtos mokyklos istorija, idėja ir vykdoma veikla. Keliavome per mokyklos teritoriją, po skverelius ir įvairias erdves.

Pats gamtos mokyklos pastatas unikalus, įtrauktas į kultūros paveldo sąrašus, statytas dar 1934 metais. Šiuo metu restauruotas ir pritaikytas veikloms. Nuoširdžiai ir įdomiai pasakojanti gidė rado bendrą kalbą su vaikais, kartu su jais žaismingai tyrinėjo gamtos mokyklos aplinką. Gamtos mokykloje gyvena įvairūs paukščiai: vištos, žąsys, fazanai, karveliai ir kiti. Taip pat juodas ir didelis paukštis – kranklys, kurį galima bandyti prakalbinti ir sulaukti atsakymo „labas“ arba „ate“, jeigu krankliui bus nuotaika galima bandyti megzti pokalbį. Vaikų džiaugsmui triušiai, ožkos, poniai ir asiliukas. Gyvūnėlių sodelyje gyvena smulkieji gyvūnai: graužikai, papūgos, šildosi vėžliai ir iguanos, kiti ropliai. Čia su jais galima susipažinti artimiau, juos paglostyti, stebėti ką jie veikia.

Smagu ne tik vaikams, bet ir suaugusiems, tad mūsų pažintis su gamtos mokykla tikrai buvo įsimintina.

Adresas: Smėlynės g. 171, Panevėžys

Siaurasis Aukštaitijos geležinkelis

Panevėžį turbūt drąsiai galime vadinti miestu prie siaurojo geležinkelio. Nuo 1899 m. riedėjęs traukinys šiandien džiugina tik turistus. Senai siaurais bėgiais riedantis traukinys nebeveža krovinių ir nebevykdo keleivių vežimo. Šiltuoju metų sezonu traukinuku galima pasiekti Raguvėlę, Surdegį ar Anykščius, o kitais metų laikais lankytojams atvira garvežinė ir senoji siauruko stotelė. Viskas kas susiję su traukiniais vaikams įdomu, ne išimtis buvo ir šis objektas.

Atvykus mus pasitiko ryškiaspalviai siauruko vagonai, tvarkingai sustatyti teritorijoje ir laukiantys naujo sezono starto. Žinoma klausimą „Ar galiu važiuoti traukiniu?“ girdėjome ne vieną ir ne du kartus. Vaikų smalsumą pavyko patenkinti leidus įlipti į vagoną, apžiūrėti garvežį ir atsisėsti už mašinisto vairo. Teritorijoje gausu senųjų riedmenų, menančių įvairius siauruko istorijos laikotarpius. Dideli raudonų plytų mūrai – siauruko depas, kuriame iki šių dienų vyksta įvairūs siauruko remonto darbai, išlikę ir naudojami autentiški darbo įrankiai, staklės. Vaikams įdomu, tačiau reikia laikytis atsargumo.

Smagioji dalis – pasivažinėjimas senąja geležinkeliečių transporto priemone – rankine drezina. Vaikų akys didelės ir šypsenos plačios. Įspūdžio liko kelioms dienoms į priekį. Pasivėžinę drezina keliaujame iki siauruko stotelės, kurioje pamatėme stoties viršininko namelį, jo interjerą.

Šalia įrengta istorinių riedmenų stoginė ir eksponuojami riedmenys: kelio greideris, medinis krovinių vagonas, cisterna, platforma, sniego valytuvas, vagonas – ledainė. Nesusilaikėme pagundai užlipti ant pėsčiųjų tilto ir iš viršaus apžvelgti teritoriją. Ne tik siaurukas, bet ir plačiabėgiai traukiniai važiuoja pro Panevėžio miestą. Mums pasisekė ir pamatėme išvažiuojantį krovininį traukinį. Išlydėjus traukinius baigėme savo pažintį su siauruku.

Adresas: Geležinkelio g. 23, Panevėžys

Daugiau lankytinų vietų Panevėžyje Panevėžys: ką pamatyti?.

Keliaujančios mamos“ bendruomenė džiaugiasi visų aktyvių šeimų atradimais ir planuoja plėsti ambasadorių tinklą. Tad norinčias tapti ambasadorėmis ir kituose Lietuvos regionuose, kviečiame aktyviai dalintis savo nuotykiais su vaikais žymint įrašus @keliaujancios_mamos Instagrame arba Facebook’e – @keliaujanciosmamos.

Naujausi įrašai

PRISIJUNK!

Didžiausią Lietuvoje keliautojų su vaikais bendruomenę gali rasti ir prisijungti patogiausiose socialinėse platformose.
Turi klausimų – KLAUSK! Nori pasidalinti patirtimi – RAŠYK mums! Turi idėjų – SUSISIEK!