Pažintiniai takai su vaikais – pirmyn!

Gerėjant orams norisi pakeisti aplinką, norisi gaivaus oro, gamtos ir vis populiaresni tampa pasivaikščiojimai pažintiniais takais. Kai kurie takai yra populiaresni, kai kurie mažiau žinomi, o ir pasivaikščiojimo sąlygos jais – skirtingos. Tad apžvelgsime pažintinius takus plačiau: kurie labiau pritaikyti vežimėliams, kurie vaizdingesni ar tiesiog kitokie! Čia į pagalbą ateina keliaujanti mama Indra.

Ankstesnis straipsnis su pažintiniais takais pagal apskritis yra čia: Pažintiniai takai Lietuvoje pritaikyti keliauti su vaiku vežimėliu

Sveiki, esu Indra, dviejų vaikų (Eidano 2 m. ir 6 mėn. ir Emeto 6 mėn.) mama. Kas mane pažįsta, patvirtintų, kad aš mėgaujuosi motinyste, iš tiesų, man būti mama yra didelė laimė ir džiaugsmas. Todėl sprendimas be didelės pertraukos susilaukti antro vaikelio, atrodė nuostabi mintis. Tačiau gimus antram sūnui, netrukus atėjo suvokimas, kad dar du metus “sėdėsiu namie”. Tuomet į galvą ėmė lysti įkyrios mintis, kad greitai “mamai nuvažiuos stogas”, jei rutinoje nebus pokyčių. Tad nenoras pasiduoti slegiančiai kasdieninei monotonijai ir pastoviai rutinai, privertė galvoti kūrybiškai.

Natūralu, kad mažų vaikelių auginimu užsiėmusiai mamai norisi pakeisti aplinką, norisi gaivaus oro, gamtos, saulės, norisi pamatyti, pažinti, keliauti, bendrauti su bendraminčiais. Juk judėjimas ir yra gyvenimas! Tad pirmosiomis naujųjų metų dienomis, permąsčius turimą patirtį ir žvelgiant į ateitį, kilo idėja grįžti prie seno pomėgio – pažintinių takų lankymo. Tiesa pasakius, net nekilo mintis palaukti pavasario, kai orai bus šiltesni, pradėjome savo trumputes keliones po pažintinius takus keturiese jau nuo sausio mėnesio. Dėl tokio sprendimo labai džiaugiuosi, nes susiruošti į žygį žiemą, nors ir trumputį, su mažais vaikais vertė išeiti iš komforto zonos, kėlė jaudulį ir tuo pačiu džiaugsmą. Mano minčiai, vėl pradėti lankyti pažintinius takus, pritarė ir mano vyras Edmundas. Taip gimė mintis sukurti Youtube kanalą (Indra&Edmundas https://www.youtube.com/channel/UCN5w1w0Rp8B8uJQ7rKptQzQ ) ir ten dalintis savo patirtimi su artimaisiais ir tais, kuriems galėtų būti aktualus pažintinių takų ir kitų lankytinų vietų lankymas su mažamečiais vaikais.

Trumpai dalinamės įspūdžiais apie tuos takus, kuriuos jau aplankė mūsų šeima po pagausėjimo:

Saidės pažintinis takas:

• Koordinatės: 719993, 25.043067
  • Ilgis: 1,2 km
  • Tipas: žiedinis maršrutas
  • Danga: natūralus takas
  • Ar tinkamas pravažiuoti vežimėliu: Ne

Saidės pažintinis takas yra įsikūręs pietryčių Lietuvoje, Neries regioniniame parke, netoli Vosyliukų kaimo, šalia Neries upės. Šis takas turi net tris lankytinus objektus: 24 metrų aukščio Stirnių piliakalnį, į kurį veda puikios būklės mediniai laiptai, įkvepiančiai nuostabi Saidės upelio ir Neries upės santaka bei prie pat santakos esantis didžiulis Saidės akmuo, kuris spėjama senų senovėje buvo naudojamas pagoniškoms apeigoms. Nors tako maršrutas yra trumpas, čia vingiuojantis ir labai smagiai čiurlenantis Saidės upelis bei didžiuliai medžiai mus tiesiog pakerėjo. Keturiese užkopėme ir į Stirnių piliakalnį, kuris pasirodė neįprastas dėl savo paviršiaus: vienas piliakalnio šlaitas yra miškingas, o kitas tarytum šienaujama pieva. Stirnių piliakalnis atrastas tik 1995 metais, ir jį visiškai netikėtai atrado gamtininkas Ričardas Kazlauskas, kuris gydėsi šalia esančioje sanatorijoje, iš kurios šiandie yra likę tik griuvėsiai. Saidės pažintinio tako danga yra natūrali, vietomis labai nelygi su medžių šaknimis ir akmenuota, yra medinių laiptelių, tad taku žygiuojant su kūdikiu, geriau rinktis nešyklę, nei vaikų vežimėlį.

Daugiau apie taką ir apie mus šiame take: https://youtu.be/a_CbHW1Mjv4

Sakiškių pažintinis takas.

Koordinatės: 54.8130991, 25.402675

Ilgis: 1 km

Danga: medinių lentų takas

Ar tinkamas pravažiuoti vežimėlių: Taip

Sakiškių pažintinis takas yra pietryčių Lietuvoje, netoli Vilniaus. Takas yra įsikūręs miškingoje teritorijoje. Pasirinkome pirmuoju taku Sakiškių pažintinį taką, nes takas yra labai trumpas – jo ilgis viso labo tik vienas kilometras. Tako danga yra pagaminta iš medinių lentų, kuri yra tinkama ne tik vaikščiojimo įgūdžius lavinančiam mažyliui, bet ir tinkama pravažiuoti su vaikišku vežimėliu. Takui pereiti užtruksite tikrai nedaug laiko, tačiau take yra medinių stalų, suoliukų, kurie šiltesniu oru puikiai praverstų iškylaujant. Nors takas neišsiskiria įdomia augalija ar reljefu, jis yra visiškai saugus mažamečiams vaikams, nes takas yra vos aukščiau nei miško žemė, tad mažyliai iš tako neišklys, bet to, čia nėra, nei upelio, nei skardžio, kuris galėtų būti pavojingas žygiuojančiam dvimečiui.

Daugiau apie taką ir apie mus šiame take: https://youtu.be/99UsSvrt2pk

Miško turtų pažintinis takas.

Koordinatės: 54.483258, 25.270456

Ilgis: 1 km

Danga: natūralus miško takas

Ar tinkamas pravažiuoti vežimėlių: Taip

Miško turtų pažintinis takas yra pietryčių Lietuvoje, Vilniaus rajone, netoli Karužiškės kaimo prie čia esančios Parudaminos girininkijos.  Tako ilgis yra kiek daugiau nei vienas kilometras, tad jis yra puikiai įveikiamas net su pačiais mažiausiais net žiemą. Miško turtų pažintinis takas kviečia lankytojus susipažinti su Lietuvoje natūraliai augančiais augalais ir kita (pavyzdžiui inkilais, ėdžiomis ir pan.). Iš viso take yra eksponuojama net apie septyniasdešimt eksponatų, čia nuo pat tako pradžios juos žymi medinės lentelės su lietuviškais ir lotyniškais eksponatų pavadinimais. Šie mediniai stendai, kurie yra matomi net ir užpustytame miške, neleidžia lankytojams išklysti iš tako. Kokia yra tako danga po sniegu, mes galime tik spėlioti,  bet panaršę internete sužinojome, kad Miško turtų pažintinio tako danga yra natūrali, bet dėl savo lygaus reljefo yra įveikiama su vežimėliu ar dviratuku.

Daugiau apie taką ir apie mus šiame take: https://youtu.be/FHCjaZIxfKc

Dubingių piliavietės pažintinis takas.

Koordinatės: 55.057824, 25.447797

Ilgis: 1,5 km

Danga: natūralus takas

Ar tinkamas pravažiuoti vežimėlių: Ne

Dubingių piliavietės pažintinis takas yra rytų Lietuvoje, Molėtų rajone, Asvejos regioniniame parke, apsuptas Asvejos ežero. Nors ir pati pradžia nebuvo lengva, dėl stataus piliakalnio šlaito, bet užlipus į piliavietę žygiuoti tapo paprasta, nes visas takas eina palei piliavietės kraštą ir lankytojai gali grožėtis nuostabiais gamtos vaizdais. Mėgstantys ne tik pasivaikščioti, bet ir sužinoti – apsidžiaugtų, nes take yra informatyvių stendų. Nuo piliavietės matomas Dubingių miestelis ir tiltas. Piliavietėje yra išlikę architektūrinių istorinių liekanų. Mums lankantis Radvilų rūmų liekanų ekspozicija buvo uždaryta. Tako danga yra natūrali, yra ir medinių laiptų, tad su vaikišku vežimėlių šiuo taku būtų sudėtinga keliauti, už tai sausio mėnesį stumiamos rogės ir nešyklė buvo puikus pasirinkimas.

Daugiau apie taką ir apie mus šiame take: https://youtu.be/5hlEuJ6NuEY

Pažintinis takas „Žodis girios draugui“.

Koordinatės: 54.352060, 24.840913

Ilgis: 1,7 km

Danga: grįstas takas

Ar tinkamas pravažiuoti vežimėlių: Taip

Pažintinis takas “Žodis girios draugui” yra įsikūręs pietryčių Lietuvoje šalia Valkininkų miestelio, Santakos miške, šalia vaizdingų Merkio upės vingių. Take yra stendų su mįslėmis apie mišką, bet ne visi stendai yra geros būklės. Eidami taku ir mes pradžioje bandėme įminti mįsles, bet galiausiai liovėmės, nes nerasdami atsakymų (kai kurie stendai aplūžę) praradome susidomėjimą ir tiesiog mėgavomės nuostabiai giedra diena ir mišku, kuriame yra daugybė pavėsinių, kurios šiltesniu oru, neabejojame, yra labai populiarios. Nors ėjome apsnigtu mišku, mums takas pasirodė labai patogus eiti, nes jis yra platus, o jo paviršius lygus. Apie tikrąją tako dangą po sniegu pasiskaitę internete sužinojome, kad takas yra grįstas ir jame yra atkarpos iš medinių lentų, kurios ne visada buvo geros būklės. Tačiau mes nusiskundimų dėl tako dangos neturime, nes puikiai visą maršrutą įveikėme pėsčiomis ir stumiamomis

rogėmis. Įpusėjus taką, lankytojams atsiveria ypač gražūs Merkio upės vingiai su nuplautais smėlio krantais.

Daugiau apie taką ir apie mus šiame take: https://youtu.be/kfSJXDFzAP4

Jurkiškio upelio pažintinis takas (UŽDARYTAS)

• Koordinatės: 071404, 25.413359
  • Ilgis: 1,2 km
  • Tipas: žiedinis maršrutas
  • Danga: natūralus takas, yra mediniai laipteliai
  • Ar tinkamas pravažiuoti vežimėlių: Ne

Jurkiškio upelio pažintinis takas yra Rytų Lietuvoje, Molėtų rajone, Šalia Asvejos ežero. Šis takas yra vienas populiariausių pažintinių takų Lietuvoje. Jurkiškio upelis, pagal kurį takas ir gavo tokį pavadinimą srauniai tekia slėnyje. Upelis yra vos 1,2 kilometro ilgio. Jis išteka iš Suoselio ežero ir šlaitu suteka į Asvejos ežerą. Įdomu tai, kad abu ežerai yra skirtingame aukštyje. Juos skiria 12 metrų aukščio skirtumas. Jurkiškio upelio vagoje guli valstybės saugomas gamtos paveldo objektas, dar Puntuko vaiku vadinamas, Jurkiškio akmuo. Akmuo seniai seniai, slenkant ledynams, buvo į šią vietą atritintas iš Suomijos. Akmens apimtis siekia pentis metrus. Deja, mes iki upelio nenuėjome, nes link jo vedę laiptai buvo aptverti STOP juostomis, tad teko grįžti tuo taku, kuriuo atėjome. Be to, dar prieš planuojant eiti taku, reikia nusiteikti, kad teks kopti ir leistis laiptais, čia jų daugybė. Taip pat šiame take yra aukšti šlaitai, kurie retai turi atitvarus. Man kaip mamai buvo baisoka dėl vyresnėlio, 2.5 metukų sūnaus, bet su nuolatine priežiūra, leidome jam žygiuoti pačiam, o kūdikėlį nešiausi nešyklėje. Takas yra netinkamas pravažiuoti vaikų vežimėliu.

Daugiau apie taką ir apie mus šiame take: https://youtu.be/1gCK63UUfCU

Kviečia dalintis naudinga informacija ir įspūdžiais

Kviečiu ir kitas mamas ir tėčius, jei tik slegia rutina – nepasiduoti ir žygiuoti! Kaip jau ne kartą esu įsitikinusi, dar kartą patvirtinu, kad “miško maudynės” daro stebuklus. O mes, žiemą apšilę trumpiausiuose pažintiniuose takuose, planuojame, orams pradėjus šilti ir judėti link gražuolės vasaros, leistis į daugiau kilometrų turinčius takus. geriausiais linkėjimais!

Mama Indra Gasiancevienė ir „Keliaujančios mamos”

Turite patarimų keliaujančioms šeimoms su vaikais? Esate aplankę įdomių vietų? Išbandę smagių pramogų? Pasidalink savo įspūdžiais su kitais!

Naujausi įrašai

PRISIJUNK!

Didžiausią Lietuvoje keliautojų su vaikais bendruomenę gali rasti ir prisijungti patogiausiose socialinėse platformose.
Turi klausimų – KLAUSK! Nori pasidalinti patirtimi – RAŠYK mums! Turi idėjų – SUSISIEK!