Mamos dienai – stebinančios daugiavaikės mamos

MAMA. Kiek daug jausmų ir patirčių telpa į šį žodį… O jeigu tai 3, 4 ar net daugiau vaikų auginančios daugiavaikės mamos? Kiek reikia jėgų, meilės ir stiprybės, norint ne tik užauginti laimingus ir mylimus vaikus, bet dar ir spėti aktyviai su jais gyventi, keliauti ir kurti?

Mūsų sveikinimas mamoms – bendruomeniškumas!

Sutinkant Mamos dieną, nusprendėme ne tik pasveikinti visas Mamas, bet ir pasidžiaugti įkvepiančiomis mamų istorijomis bei užsimezgusiomis draugystėmis didžiausioje Lietuvoje keliautojų su vaikais bendruomenėje “Keliaujančios mamos”.

Pristatome ne tik nuostabias mamas savo vaikams, bet ir ne mažiau kūrybingas bei aktyvias asmenybes. Šios mamos panašios tuo, kad augina 3 ir daugiau vaikų, bet unikalios savo veiklomis ir kūryba. Kviečiame susipažinti, pasisemti aktyvios mamystės patarimų ir atrasti gal dar nematytą šių mamų veiklą. Gal tai įkvėps jus, kai atrodys, kad sunku 1000-ąjį kartą rinkti išmėtytus žaislus ar pabandyti suprasti savo paauglį? O gal pamėgusios šių mamų veiklas ar kūrinius, pasekusias jas socialiniuose tinkluose, būsite tas palaikantis draugiškas petys, kurio kartais taip reikia ir joms, nors atrodytų supergalių turinčioms, MAMOMS?

Su džiaugsmu dalinamės mamų atsakymais į klausimus: kaip sekasi derinti motinystę daugiavaikėms mamoms su aktyviu gyvenimo būdu, verslu ir kelionėmis?

Susipažinkite – unikalios daugiavaikės mamos

VITA ŽIKIENĖ

Pažintis: Vita prisijungė prie „Keliaujančių mamų” bendruomenės dar 2019 metais, o mes pamilome jos kelionines pagalvėles-transformerius (ypač spalvotus „Žemėlapius”) ir be jų neįsivaizduojame patogių savo kelionių. Vitą šią vasarą aplankėme ir jos šeimos sodyboje , kur šeimininkauja ir aplinką puoselėja nuostabi Vitos mama – ukrainietė Olga.

Vaikai – 3 : vyriausiai dukrai 24 metai, berniukui 9 ir mažajai 6 metai.
Mano vardas Vita Žikienė, kilusi iš Jonavos, ten ir gyvenu su šeima. Mūsų šeimoje beveik visi sportininkai, todėl ir mūsų gyvenimo būdas labai aktyvus. Labai mėgstame važinėti dviračiais. Vienas iš mūsų mėgstamiausių dalykų leisti laisvalaikį nuosavoje sodyboje, ten turime batutą, visus įmanomus sporto inventorius, kad praleistumėm laiką aktyviai, savo susikurtoje jaukioje aplinkoje ir gamtoje. Taip pat leidžiame laiką prie ežerų ir plaukiojame baidarėmis.

Apie veiklą: Mano pirmoji specialybė siuvėja – modeliuotoja. Taip pat esu baigusi fizinio lavinimo mokytojos specialybę, bet gimus vaikams neberealizavau savęs šioje profesijoje. Būnant motinystė atostogose su trečiąją mažylę, sugalvojau sau palengvinti gyvenimą ir pasisiūti pati žindymo pagalvę, gavosi visai puikiai, todėl su vyriausios dukros paraginimu pradėjau siūti ir kitoms. Atsirado didesnis klienčių ratas ir užsakymai. Pačios klientės pradėjo siūlyti kaip turėtų atrodyti pagalvėlė, kokių privalumų norėtųsi. Atkreipusi dėmesį į moterų įžvalgas, pradėjau tobulinti prekę, kad daiktas būtų praktiškas ir atliktų funkciją. Taip prasidėjo ir išplito mano mamiškas verslas – Vilė pagalvėlės  (Instagrame / Facebook’e ).

Kaip sekasi derinti veiklą su vaikais: Kadangi mano verslas susijęs su vaikais, todėl derinti išeina neblogai. Patys mano vaikai noriai padeda reklamuodami ir naudodami mano gaminius. Esu darboholikė, daug laiko praleidžiu darbe ir galima sakyti dirbu į ,,priekį’’ kiek leidžia galimybės, stengiuosi žiemos sezoną išnaudoti 100 %, kad vasarą turėčiau galimybę nedirbti ir mėgautis geresniu oru, gamtoje su vaikais.

Apie keliones Lietuvoje ir užsienyje: Mes save galime pavadinti ,,ūkiška’’ šeima, vyras mėgsta žvejoti, visa šeima plaukti baidarėmis, todėl didžiąją laiko dalį keliaujame prie ežerų. Dar mažai teko lankytis populiariausiose Lietuvos kampeliuose, todėl ateityje norėtusi aplankyti daugiau Lietuvoje žinomų vietų.
Keliaujame kartais ir po užsienį, renkamės atostogas populiariausiose atostogų vietose, kad vaikams būtų patogu ir įdomu, dažniausiai mūsų akiratyje šiltieji kraštai, kur galime mėgautis vandens pramogomis, baseinu ar vandenynu.

Pati bijau skristi lėktuvu, bet šią baimę bandau įveikti, todėl labiau mėgaujuosi kelionėmis automobiliu. Šiuo metu su vyriausia dukra ką tik lankėmės Milane, Venecijoje, ruošiamės ir į Daniją.
Nesenai planavome keliauti automobiliu į Kroatiją per Ukrainą, bet dėl dabartinės situacijos maršrutą teks keisti ir planuotis iš naujo.
Mano rekomendacija – Kreta, ten tikrai norėčiau sugrįžti su vaikais. Gražūs gamtos vaizdai, tokie, kaip uolos, žydra jūra, nuostabus graikiškas maistas. Roma taip pat paliko įspūdį, bet manau jauno amžiaus vaikams ten nebūtų įdomu.

Palinkėjimas Mamoms nuo Vitos: Nebijokite keliauti su vaikais, pati žaviuosi tomis mamomis, kurios keliauja. Būkime optimistėmis ir nepaisant visko siekime savo tikslų, nenuslopindamos savo noro keliauti.

KRISTINA MALINAUSKIENĖ

Pažintis: susipažinome su Kristina „Keliaujančių mamų” užsienio kelionėms skirtoje grupėje, kai ieškojome bendrakeleivių į Žydrąją pakrantę (Prancūzija), į kurią kartu su vaikais išvykome 2019 metais. Draugystė užsimezgė ir tęsiasi atrandant įdomias vietas kartu su vaikais Lietuvoje.

Vaikai – 3: Esu trijų berniukų mama. Vaikinai mūsų labai skirtingo amžiaus 3, 9 ir 18 metų. Visi labai skirtingi , sportiški ir labai aktyvūs.

Apie veiklą: Esu kilusi iš Šilutės, dirbu fotografe Klaipėdoje. ( FacebookInstagram)  Labiausiai mano objektyvas myli moteris, ypač laukimo laikotarpiu – nėštukes.

Apie keliones: Nemiegam, o vis judam, keliaujam, sportuojam, o jei nekeliaujam mėgaujamės pajūrio takais, miškeliais – tai mūsų gyvenimo būdas.

Lietuvoje: Ankstyvas pavasaris – dulkės nuo paspirtukų ir dviračių jau būna nupūstos . Klaipėdos apskrity mėgstam lankyti Dinozaurų parką , Atostogų parką. Mus domina tik aktyvi veikla, nei vienas negalime pakęsti gulėjimo pleže . Esam turistai , išmaišę beveik visą Europą. Gimęs mažiausias, būdamas dviejų mėnesių jau pratinosi prie kelionių ir pavasarį pasitiko Ispanijoj prie rožinių druskos ežerų, 6 mėnesių – Graikijoj, 9 mėnesių – Prancūzijoje ir metukų – Egipte. Keliaujame dažniausiai visi kartu, mamai reikia ilgų pasivaikščiojimų su nuostabiais vaizdais, o didesniems – kalnų urvų ir kuo daugiau įspūdžių.

Užsienyje: Vienas iš labiausiai įstrigusių mano vaikinams – Avako tarpeklis Kipre, po šiai dienai kalba. Ten neatsargiems pavojinga, bet labai įspūdinga. Man asmeniškai labai patinka Tenerifėj , mėgstamiausia trasa aplink Teidę, man ta vieta kažkokia magiška ir juodo smėlio pliažai , nutolę nuo pagrindinių kurortų. Keliaujame mes viskuom, prieš 7 metus į Kroatiją beldėmės per visus pakeleivingus didmiesčius ten pernakvodami, labai daug pamatėme ir norėčiau šiemet rudeniop tai pakartoti. Keliavome vasaros metu jachta Lenkijoje per Mozūrijos ežerus – aplankydami įdomias vietas. Mums pasisekė – buvo karšta vasara , maudynės visą dieną. Vasarą norėčiau pakeliauti po Islandiją arba Norvegiją su kemperiu. Mes mėgstame savo gyvenimo būdą, planuojame, laukiame ir mėgaujamės prisiminimais.

Palinkėjimas Mamoms nuo Kristinos: Nesuprantu žmonių, kurie sunkiai dirba ir savęs niekaip nemotyvuoja. Darbas tampa našta. Tik motyvuotas – gali nuveikti daug daugiau, atsiranda noras ir kurti, ir gyventi.

JŪRATĖ BYTAUTAITĖ

Pažintis: su Jūrate pirmiausia susipažinome virtualiai, o vėliau ir susitikome puodeliui kavos, nes abi gyvename Klaipėdoje. Ir, be abejo, radome bendrų temų – žinoma apie vaikus! Labai smagu, kad galėjome prisidėti prie Jūratės paauglio sūnaus žengimo į vyrų pasaulį atrandant draugų ir pažįstant save.

Vaikai – 5. Aš esu Jūratė. Kilusi iš Kelmės, bet augusi Tauragės kraštuose. Turiu 5 vaikus kuriems yra 15,11,9,7,6 metai. Auginu juos viena čia Klaipėdoje.
Su vaikais mėgstame keliauti tiek automobiliu tiek pėsčiomis. Mums labai patinka gamta ir ją tyrinėti. Taipogi domimės ir miestų struktūra, jo istorijomis.

Apie veiklą: Darbas ir vaikai tai nemenkas iššūkis. Bet viskas įmanoma. Kadangi „valdiško darbo” rinktis nelabai galiu. Aš pasirinkau struktūrinį verslą, kitaip MLM. Todėl galiu dirbti iš bet kur ,kur šiuo metu esu. Tai dar viena galimybė su vaikais daugiau keliauti ir patirti neišdildomų nuotykių.

Apie keliones: Esame išmaišę kone puse Lietuvos su automobiliu, nemaižai apvaikščioję. Labiausiai mums patinkanti vieta tai yra Molėtų ežeringasis kraštas. Ten visada norisi sugrįžti ir kaskart aplankyt naują vietą. Kas nesate buvę tai rekomenduojame ten apsilankyti.
Tačiau su vaikais dar nesame buvę užsienyje, tai yra dar viena mano siekiamybių.

Palinkėjimas Mamoms nuo Jūratės: Palinkėsiu mamytėms kuo daugiau laiko būti su vaikais, nes jie taip greitai auga.

LAURA ŽALIENĖ

Pažintis: Susipažinome „Keliaujančiose mamose” bendraujant apie keliones Lietuvoje virtualiai ir net nekilo abejonių, kad ir pati Laura, ir jos šeimos veiklą „Keliaujančioms mamoms” labai artima, tad jau netrukus su kitomis mamomis ir vaikų būriu mėgavomės smagiais plaukimais kartu.

Vaikai – 4: auginam keturis vaikučius: Adelę (9 m.), Andrę (6 m.), Aušrinę (4 m.) ir Joną (2 m.).
Esu gimusi ir augusi Panevėžyje. Baigusi vidurinę mokykla, įstojau į tuometinį Šiaulių universitetą. Baigiau specialiosios pedagogikos ir kūno kultūros bakalaurą, Taikomoios kūno kultūros magistrą. Po studijų iš karto pakvietė dirbti į Ankstyvąją reabilitacijos tarnybą, kurioje pradirbau 10 metų. Vėliau sekė privačios reabilitacijos klinikos steigimas, studijos biologijos doktorantūroje, visuomeninė veikla Neįgaliųjų jojimo asociacijoje. Studijų metu dėstytojų paraginta pradėjau domėtis hipoterapija (terapija asistuojant žirgui). Šioje srityje ir apsigyniau disertaciją. Lygiagrečiai dirbau Šiaulių kolegijoje, Šiaulių universitete. Po to sekė šeimos kūrimo etapas. Meilės vedina persikėliau į Klaipėdą. Su vyru (tolimojo plaukiojimo kapitonu) auginame keturis vaikučius.

Apie veiklą: Aš mėgstu rankdarbius, tiksliau siuvinėju kryželiu. Taip pat domiuosi mokslu grįsta praktika, kurią galiu pritaikyti profesinėje veikloje. Po truputį grįžinėju į pedagoginę ir mokslinę veiklą Klaipėdos universitete ir Klaipėdos valstybinėje kolegijoje, todėl dažniau dalyvauju konferencijose, seminaruose. Sulaukus antrosios dukros, kilo mintis įkurti nuotolinių kineziterapeutės paslaugų portalą Vaiko Sveikatos informacinis centras ( ir Facebook), kuriame tėvai gali gauti pagalbą susijusią su vaiko motorine raida, fiziniu išsivystymu ir aktyvumu.

Su vyru esame įkūrę vietinio turizmo paslaugų įmonę “Svencelės uostelis” (ir Facebook). Siūlome ekskursijas laivų po Nemuno delta, į Nidą, Juodkrantę, Dreverną, Rusnę, Šilutę. Vyras rūpinasi laivų technine būkle ir plukdo keleivius, mano – užsakymų rezervacija, darbas su socialiniais tinklais. Verslo pradžioje teko ir su visais vaikais sezoną praplaukioti. Nuolat stengiamės pagerinti komfortą keleiviams, pasiūlyti naujų maršrutų, pramogų. Jau dvi pastarąsias vasaras kartu su “Keliaujančiomis mamomis” kviečiame šeimas plaukti į Nidą, kur kelionės metu su vaikučiais pramogauja animatorė Piratė Morgan, o tėveliai tuo metu “vėdina” galvas.

Kaip sekasi derinti veiklą su vaikais: Nėra lengva suderinti motinystę ir verslą. Darau tiek kiek leidžia jėgos ir aplinkybės. Naktim sėdėti prie kopiuterio netenka. Prioritetas – poilsis. Todėl ir vėdinam abu su vyru galvas plaukdami. Šios vasaros tikslas – mini kruizas po Kuršių Neriją nuosavu kateriu.

Apie keliones: Mes tokie netradiciniai keliautojai. Mėgstam trumpus pusdienio ar dienos trukmės turistinius. Praeitais metais išbandėm Klaipėdos miesto lankytinas vietas. Nemėgstam prisirišti prie suplanuotų kelionių. Mieliau patys susiplanuojam maršrutą, lankomus objektus, nakvynės vietas.

Lietuvoje: Kadangi turime laivus, tai artimiausiuose planuose išbandyti su šeima Lietuvos vidaus vandenis, o praaugus mažiesiems ir tarptautinius.
Kadangi vasara mums pats darbymetis, tai renkamės vietines apylinkes: Nida, Rusnė. Rudeniop pasibaigus sezonui keliaujam toliau, kur šilčiau.

Užsienyje: Prieš pandemiją su vaikais keliavom į Ispaniją (Alicantė), Portugaliją (Lisabona). Pastaroji šalis man asmeniškai favoritė. Su vaikais ten yra ką veikti: okeanariumas, zoo, Marine muziejus, maistas, vandenynas… Aš mėgstu maistą gaminti pati. Nueiti į vietinį turgų ir išbandyti tos šalies virtuvę.
Svajonių šalis – Madeira. Tikiu, kad yra daug gražių vietų, kurias verta aplankyti. Šiuo metu renkamės maršrutus tokius, kur patiktų ir vaikams ir tėvams. Šiuo metu renkamės keliones nuosavu automobiliu. Artimiausiuose planuose savaitgalio išvyka – Varšuva (Zoo, Koperniko muziejus).

Palinkėjimas Mamoms nuo Lauros: linkiu nenustoti svajoti, išdrįsti įgyvendinti savo sumanymus.

VAIDA JUTKONĖ

Pažintis: Su Vaida buvome jau pažįstamos jau gana senai, pažinojome ją kaip žurnalistę. Tačiau atsiradus „Keliaujančioms mamoms”, Vaida atsiskleidė mūsų akims kaip mama, šiltas ir nuoširdus žmogus bei be galo savo gimtą kraštą mylinti biržietė 🙂

Vaikai – 3: Niekada negalvojau, kad būsiu daugiavaikė motina, tačiau, dievas, akivaizdu, mane norėjo apdovanoti, – auginame 16 metų sūnų ir 11-metes dvynukes.

Žmoguje telpa daug 🙂 Kaip vienu sakiniu aprašyti, kad įgijusi teatro režisierės specialybę aš pasukau į žurnalistiką, o vėliau save suradau kurdama papuošalus iš natūralių akmenų? Kaip apibūdinti tą svarbiausią savybę, kuri leistų kitam apie tave susidaryti nuomonę? Matyt, jei trumpai – esu žmogus, kuris stengiasi gyventi dorai, nuoširdžiai mylėdamas ir vertindamas gyvenimą. Jaunystėje iš Biržų emigravau į Klaipėdą. Baigusi mokslus likau ir čia susukau lizdą.

Mano gyvenimo būdas gana sėslus, tačiau judrus. Nesu varlė keliauninkė, sėdinti ant lagaminų, ir gaudanti kelionių akcijas į, pavyzdžiui, kokius nors Maldyvus, juolab, kad pandemija mūsų keliones gerokai pristabdė. Po pasaulį teko pakeliauti, bet visuomet namie jaučiuosi geriausiai. Esu labiau intravertė, nei ekstarvertė, tad man idealiausios kelionės yra tos, kuriose galiu pabūti pati su savimi, intensyvus bendravimas po kurio laiko ima erzinti ir varginti.

Su vaikais esam vaikščiotojai, vyras mieliau renkasi tenisą. Būna dienų, kai bendraudami nueiname po 5-7 kilometrus, to net nepastebėdami. Viršytą dienos normą išduoda lengvas kojų maudimas. Su vaikais turime vieną tokį firminį pomėgį-žaidimą. Kur nors kavinėje sėdėdami, mėgstame stebėti praeinančius žmones ir kurti jų gyvenimo istorijas. Pavyzdžiui, kuo tas praeivis galėtų būti, kiek jam metų, kokia profesija. Ką jis galvoja tuo metu, kai eina pro šalį. Na o, vienas iš nuolatinių ir populiariausių pomėgių yra pasivaikščiojimų pokalbiai. Apie viską. Dangų, žemę, dievą, žmones. Taip mane augino tėvai, tą išsaugojau ir savo šeimoje. Va, šiomis mini-kelionėmis ir šiuo pomėgiu, kuris augina ryšį, ir pripildo gyvenimo turinį, aš labai džiaugiuosi 🙂

Apie veiklą: Maždaug 11 metų esu pati sau ponia. Na, beveik. Dirbu su vyru įkurtoje bendrovėje “Reklamos akademija” ir turiu elektroninę papuošalų parduotuvę Raganna (ir Facebook’e). Visi mano kuriami papuošalai yra tik iš natūralių akmenų. Pati juos vadinu prasmingais papuošalais. Gyvi, natūralūs akmenys – tai gamtos dovana mums, sukaupusi tūkstančių metų energija. Tą galima pajusti: akmenys rezonuodami su savo šeimininku rankose ima šilti, kiti atvirkščiai – vėsina. Kiekvienas akmuo turi pagrindinę temą, ir išspinduliuoja į aplinką tam tikras savybes. Vieni skirti apsaugai, kiti – vidinei ramybei palaikyti, treti švelniai leidžia pažinti ir pamilti save. Natūralūs akmenys yra be galo gražūs, tad juos renkasi ir tie, kurie mineralų galia netiki. Nors, jei atvirai, žinau, kad būtent taip, nematomai, veikia akmenų trauka. Kiekvienas iš jų randa sau šeimininką. O paskaičius akmenų savybes, pasirodo, kad jų ir trūko žmogaus gyvenime.

Kaip sekasi derinti veiklą su vaikais: Meluočiau sakydama, kad verslas ir motinystė yra, oi, kaip lengvai suderinami. Tikrai ne kasdien taip susidėlioja, kad galėtum ramiai daryti savo darbus viską suspėjant. Esu ‘’ponia’’ be tarnų, tad ant mano pečių gula ir vaikų kėlimas bei išlydėjimas į mokyklą, pietūs, tvarka ir taip toliau, ir pan. Papuošalų kūryba reikalauja atidumo ir ramybės. Jokios skubos būti negali, antraip viskas krenta iš rankų, o detalės juk mažytės… Bet! Viskas yra įmanoma ir suderinama, kai prisilieti prie kūrybos, myli tai, ką darai.

Apie keliones:
Lietuvoje: Kasmet, vasarai atėjus, su vaikais kraunamės lagaminus ir važiuojame vasaroti į mano vaikystės miestą Biržus. Vietoj to, kad giedoti ditirambus šiam unikaliam kraštui, aš kviečiu visus nors kartą ten apsilankyti. Idealiausia – vasarą. Biržų kraštovaizdis unikalus. Karstinių įgriuvų ežerėliai, Kirkilų apžvalgos bokštas-kanoja, Radvilų pilis, kurioje kažkada gyveno ir gražiausia Lietuvos moteris Barbora Radvilaitė, Karvės ola su, kaip legenda pasakoja, joje prasmegusia piemenaite, Likėnų parkas ir unikalus šio krašto mineralinis vanduo. Ilgiausias Lietuvoje tiltas per dirbtinį Širvėnos ežerą. Galėčiau pasakoti ir pasakoti. Ir dar ta ypatinga Biržų aura! Gamtoje ir ore sklando kažkokia mistiška magija. Būtent dėl išskirtinės Biržų krašto energijos aš miestelį vadinu mažuoju Twin Peaksu. Tokiu pavadinimu garsusis D. Lynchas yra sukūręs legendinį savo serialą, jau tapusį klasika.

Užsienyje: Iš įsimintinų kelionių po užsienį, man svarbiausia ne pamatyti objektai, įspūdingos ar įžymios vietos. Ne restoranai ir maistas, ar viešbučių kambarių žvaigždutės. Svarbiausia – kokią emociją ta šalis, vieta, paliko. Ko gero, norėčiau dar kartą sugrįžti į Kretoje esančią vilą ‘’Elena’’ , kurioje lankėmės prieš daug metų. Vilą ‘’Elena’’iš visų pusių supa alyvmedžių giraitė, kurioje kiekvieną vakarą nemokamai klausydavomės cikadų ‘’orkestro’’. Įspūdį paliko ir Pekinas. Kiniją dar spėjome aplankyti prieš visus Lietuvos ir šios šalies konfliktus.

Palinkėjimas Mamoms nuo Vaidos: Visoms keliaujančioms mamoms noriu palinkėti niekada neprarasti vidinės šviesos, kuria visos mes dalinamės su savo artimiausiais. Ir noriu priminti, kad ir kokios smagios būtų kelionės po pasaulį, pati svarbiausia kelionė visada yra į save. 🙂

MANTĖ RIMKEVIČIŪTĖ

Pažintis: Mantę pamatėme jai įkėlus postą apie jos kelionę su vaikais į Latviją „Keliaujančių mamų” grupėje. Ir negalėjome susilaikyti neužkalbinus ir neišreiškus susižavėjimo – net perklausėm ar tikrai Mantė keliauja viena su savo 4 vaikais! O susitikus gyvai Vilniuje, sužinojome ir daugiau intriguojančių faktų apie Mantę – tai mama energijos užtaisas, kuri negali nekelti susižavėjimo! Todėl nekeista, kad būtent Mantė 2020 metais tapo ta mama, kurios aktyviu pavyzdžiu drąsiname  kitas ir vis nepaliaujamės stebėtis Mante.

Vaikai – 4: Esu 4 vaikų mama, 3 sūnūs ir dukrytė.

Esu Mantė iš Vilniaus, baigusi tarptautinį verslą, dirbu darželyje ir labai myliu siūti! (dar pernai Mantės siūta suknelė puošė „Keliaujančių mamų” postą).
Svarbiausia mums nesėdėti vietoje… Mes vis kažkur ir vis kažką. Manau, geriausia mokykla tai patirtys ir praktika, ne teorija, taigi išbandome visko.

Kaip sekasi derinti veiklą su vaikais: Motinystę galiu suderinti su viskuo. Nes vaikai atkeliavo į mano gyvenimą ir juos priemiau į jį tokį, koks jis yra, ir jiems esu tokia kokia esu.. Taigi nepaaukojau nieko dėl vaikų, gal todėl mes taip su jais darniai suderame visur. Užsiimu ir mėgstu labai daug ką. Turiu kelias idėjas, kuriom bręstu psichologiškai.

Apie keliones: Nesame įsimylėje nei vienos vietos, apart mūsų kaimuką Varėnoje, todėl stengiames keliauti vis i kitas vietas ir susipažinti su Lietuvėle kuo labiau. Žinoma mūsų kasmetiniuose planuose jūra, palapinė prie ežero, pažintinės kelionės stengiantis išvengti popsinių pilnų minios vietų. Todėl patariu – klaidžiokit ir pasiklyskite, tada atrandama idomiausių vietų!

Į užsienį su vaikais keliavome, keliaujame ir keliausime.. Kelionėse stengiames suderinti mano ir vaikų pomėgius ir poreikius, todėl neišvengiamai tenka apsilankyti parkuose (pvz. Legoland, baseinuose ir t.t.), bet ir pamatyti to krašto provinciją. Taigi kelionė mums turi būti kuo įvairesnė.
Labiausiai mums tiko ir patiko kelionė kemperiu. Tai svajonių kelionės būtent tokios. Daugiausiai keliavome automobiliu. Beeet sūnus nugalėjo panišką skrydžio baimę, tai dabar ir skraidysime.
Labai patiko Prancūzijos provincija prie Ispanijos. O svajonėse Meksika :))

Palinkėjimas Mamoms nuo Mantės: Mamos keliaukite, bendraukite, padėkite vienos kitom keliauti! Tai tikrai gera daryti kartu su vaikais.

MANTAUTĖ MORKVĖNĖ

Pažintis: Su Mantaute susipažinome virtualiai kalbant apie keliones ir labai netrukus po to susipažinome gyvai – Ispanijoje, kur Mantautė laikinai gyveno su šeima, o mes keliavome po Alikantės regioną.

Vaikai – 6: Mūsų šeimoje auga: Mantvilė (12), Domantas (11), Deimantė (9), Mantvydas (7), Mantėja (4), Almantė (10 mėn).

Esu Mantautė Morkvėnė – “Tampu Mama” įkūrėja, akušerė, sertifikuota gimdymo ir postpartum dula bei sertifikuota žindymo konsultantė ( CLC).
Pomėgiai ir gyvenimo būdas pas mus labai dinamiškas – iki karantino buvo daugiau veiklų, vaikai šoko, aktyviai sportavo, piešė, dainavo, grojo. Paskui sporto veiklų sumažėjo, o pastaraisiais metais – daug keliaujam po užsienį, nes turim alergišką durkytę, ir dėl jos sveikatos būklės turim derinti ir šeimos veiklas. Man patinka ir mini kelionės būdavo, – įsisupu mažiausius/ą į nešioklę ar juostą, ir einu po Kauno miškus ar ežero pakrante kasdien.

Kaip sekasi derinti veiklą su vaikais: Motinystė man atvėrė kelią į tikrąjį pašaukimą – padėti kitoms mamoms. Gimus ketvirtajam mažyliui, įvyko staigus ir intensyvus posūkis to link – studijos, mokymai, kvalifikacijos kėlimas kasmet… Tokia buvo “Tampu Mama” holistinio šeimos gerovės centro pradžia. ( ir Instagrame ) . Derindama visas savo kvalifikacijas, patirtį ir žinias bei meilę šiai veiklai – padedu šeimoms nuo pat vaikučio planavimo laikotarpio, nėštumo, gimdymo, žindymo, taip pat auginimo laikotarpio: ergonomiškos nešioklės, daugkartinės sauskenės, prieraišioji tėvystė ir t.t. Vedu savo gimdymo ir tėvystės kursus “Gimdymo Džiazas”, ruošiamės su šeimomis gimtuvėms, o vėliau ir pačiame gimdyme būnu šalia, fotografuoju. Vaikai niekada tam netrukdė, o buvo organiška veiklos dalis, tad nejaučiu, ką reiškia “išeiti dirbti”.

Apie keliones: Lietuvoje laisvalaikį leidžiame prie namų Kaune – gyvename prie ežero ir miško. Tad maudomės, važinėjam dviračiais, vaikštom, einam į parkus, arba važiuojam į sodybą. Neretai tiesiog spontaniškai sugalvoję išlekiam dienai prie Baltijos jūros, vakare grįžtam. 2 val kelio mums jau yra labai nedaug.

Užsienyje: Kelionės į užsienį prasidėjo tik 2017 m, kai vaikams buvo 7, 6, 4, 2m, ir buvo penkto neštumo pradžia. Važiavom į Slovakiją, tada – Kroatiją. Taip pamilom Adrijos jūrą, kad važiuojam ten kasmet. Taigi Kroatija yra mūsų favoritė. Pernai po dukrytės būklės pagerėjimo Kroatijoje grįžom į Lietuvą, ir jau tą pačią dieną supratom, kad klimatas tikrai turi įtakos, tad su nerimu laukėm rudens..ir kai jis atėjo, daugiau klausimų nebekilo- per kelias dienas susiruošėm ir dėl blogėjančios būklės tiesiog išvykom į Ispaniją. Ne pramogai, tačiau šiek tiek pakeliauti ir pamatyti šalį pavyko, nes gyvenom 6 mėnesius ir skirtinguose miestuose. Šiandien pirma diena kaip grįžom, ir, žinoma, aš jau noriu atgal.

Visada keliaujame tik automobiliu: todėl, kad važiuojam ne savaitei, o nuvykus reikia mašinos (ir didelės, tad nuomos kainos neadekvačios, o kur dar kėdutės). Taip pat – tada esi nepriklausomas nuo laiko, stotelių ar griežto grafiko – su žindomais vaikais tai itin svarbu. Galime stoti kada ir kur panorėję, prailginti ar sutrumpinti sustojimo laiką, netgi spontaniškai rinktis kitą maršrutą. Tas lankstumas mus lydi ir gyvenime, ir darbinėje veikloje (viską mesti ir lėkti į gimdymą). Susirgus vaikams, esi lankstus pavėlinti kelionę, arba grįžti anksčiau. Sykį sūnus susilaužė pirštą, ir vietoj Legolendo grįžtant, pasirinkome dar likti 4 dienoms prie jūros. Iki Kroatijos važiuojam dienomis (1,5-2 d. kelionės), iki Ispanijos užtrukom 3 dienas.

Vairuoja visada tik vyras, man tenka visas emocinis ir fizinis krūvis su vaikais mašinoje. Tiesa, vakar trečią kartą gyvenime skridau lėktuvu, po didelės pertraukos. Su 10 mėn mažyle ir 4 m dukryte, kuriai šiuo metu 3 d kelionė mašina būtų buvusi per daug rizikinga. Viskas tiko ir patiko.

Vieta kur norėtųsi grįžti – Kroatija – Ražanac pliažas ir šeima, su kuria susidraugavom, kai priėmė su su naujagimiu ir vaikais paskutinę minutę likus be nakvynės. Šiemet važiuosim vėl. Ir Guardamar del Segura Ispanijoje. Ten gyvenom 4 mėn, pušynai, kalniukai, laukinės kopos, nuostabūs parkai… Kur dar norėtumėm? Visur.

Palinkėjimas Mamoms nuo Mantautės: Visada atminkite, kad iššūkiai kelionėse yra įveikiami, jei tik turi tikslą ir svajonę. Kelionės su vaikais – misija įmanoma. Jei mokate gyventi su vaikais, pavyks ir keliauti.

Kviečiame dalintis patirtimis

Esate daugiavaikė mama? O gal net viena auginate gausų būrį vaikučių? Prisijunk prie „Facebook” grupės Viena auginu 3+ vaikus 💁‍♀️👶👶👶+ , skirtos vienišoms daugiavaikėms mamoms tarpusavyje susipažinti, pasitarti, palaikyti vienai kitą ir susitikti gyvoms pažintims bei atradimams kartu su vaikais! Šioje uždaroje grupėje galite pakalbinti ir šiame straipsnyje minėtas mamas.

Tai dar kartą visas mamas sveikiname su Mamos diena ir linkime begalinės meilės Jums ir Jūsų vaikams!

Naujausi įrašai

PRISIJUNK!

Didžiausią Lietuvoje keliautojų su vaikais bendruomenę gali rasti ir prisijungti patogiausiose socialinėse platformose.
Turi klausimų – KLAUSK! Nori pasidalinti patirtimi – RAŠYK mums! Turi idėjų – SUSISIEK!