amerika

Svajonė prasidėjusi nuo batų dėžutės: AMERIKA

O kas nesvajoja aplankyti Amerikos? Mama Sandra taip pat svajojo ir svajonę pradėjo nuo batų dėžutės. Skaitykite pilną džiaugsmo ir įdomybių Sandros su šeima kelionės nuotykius po Ameriką!

Svajonė prasidėjusi nuo batų dėžutės

Taip, teisingai, tą rytą kai nutariau įgyvendinti planą aplankyti Ameriką, paėmiau batų dėžutę. Ant jos užrašiau ,,Gedvilai keliauja į Ameriką” ir aplipdžiusi Amerikos vaizdais, iškirpau joje skylę, pro kurią tilptų taupomi pinigai. Ir mes tai padarėme! Per tris metus sukaupėme trims savaitėms kelionei po Ameriką! Ir jūs, kurie skaitote ir kažko norite, pradėkite tam ruoštis jau šiandien. Kai tikrai kažko norite, be abejonės gausite. Paskutinę vasarą prieš kelionę, mūsų svečių namuose apsilankė trys amerikiečiai, kurie pakoregavo planus, pasidalino patarimais ir tiesiog visą kelionę morališkai palaikė. Tas vienintelis padrąsinimas, skambinkite, jei ko prireiks – yra didžiulis milžinas, kai apima abejonės.

Pirmi įspūdžiai atvykus

Dirbdama Londone, nemėgau amerikiečių. Nenorėjau jų, kaip savo pacientų, bet jie norėjo manęs, nes buvau lietuvė. Ateidavo pagal rekomendacijas, bet visada girdėdavau, kaip šaiposi iš britų sveikatos sistemos ir kalbėdavo apie britus kaip žmones, iš kurių nieko per daug negalima tikėtis. Nesupratau, kuo save laiko, iki tol, kol nenusileidome Los Andžele ir automobilių nuomos punkte laukėme pristatant užsakytą paprastą visureigį. Mes, keturi nuvargę turistai, stovėjome vidury aikštelės ir nesupratome, kas darosi. ,,Rinkitės!” – sušuko daili asistentė, aplink mus važiavo mažiausiai septyni anų metų visureigiai. Baltas, juodas, keturvietis ir septynvietis, su TV ir be… Tereikėjo tik bakstelti į vieną iš jų, darbuotojai sudėjo lagaminus, pateikė instruktažą ir geros kelionės! Aaaaaaa! Tai štai kaip atrodo klientų aptarnavimas! Tereikėjo vienos valandos Amerikoje, kad suprasčiau, kaip blogai dirbau visus tuos 15 metų!

Kelionės pradžia

Nuo jetlag (organizmo paros ritmo sutrikimas nuskridus keletą laiko juostų) atsigauti prireikė 3 parų. Labai keistas jausmas. Kad ir kaip jautiesi pavargęs, naktį Timotis (3 m.) kviečia žaisti, Liepa (12 m.) susirašinėja su draugėmis Lietuvoje, o dieną kaip zombiai bandome suprasti kur atsidūrėme.
Svarbiausia, kad norėjome pasijusti kaip kine. Tai prašom, gyvenimas visada suteiks ko nori. Antrą dieną sušokę į visureigį, vėžlio greičiu judame link ženklo ,,Hollywood”. Penkios juostos, visos užkimštos. Gyvenau Londone, žinojau kas yra kamščiai, bet tik pabuvusi Amerikoje supratau, kad Londonas tai mažytis miesteliukas ir skirtumų teks pamatyti šiek tiek daugiau nei tikėjausi. Ir štai, nepraėjo nei valanda kelionės, kai paskui mus važiuoja policijos mašina su įjungtais švyturėliais. Iš karto nestojome, tarpusavyje buvome nutarę, kad stabdo ne mus. Policija kantriai sekė iš paskos. Bėgti nuo pareigūnų antrą dieną Amerikoje nebuvo mūsų tikslas, tad nutarėme pažiūrėti, ko gi vis dėl to norima:
Rankas ant vairo! Lėtai viena ranka ištraukite vairuotojo pažymėjimą ir atidarę langą paduokite jį man.
Kol vyras vykdė nurodymus, stebėjau veiksmą ir negalėjau nesišypsot, viskas atrodė per daug juokinga.
– Ponia, atidarykite langą mano kolegai.
Net nepastebėjau, kad iš kitos pusės jau mus nužiūrinėjo gero veido pareigūnas. Na ką, teko atidaryti ir draugiškai paplepėti bei atsiprašyti už vyro per trumpą sustojimą prie ženklo STOP! Manau visai pasisekė, nes kuo ilgiau buvome šioje šalyje tuo labiau supratome, kodėl žmonės nenusiženginėja kelių eismo taisyklėms. Trumpai tariant, būtų šiek tiek brangoka.

Ką nuveikėme per tris savaites?

• Aplankėme 8 valstijas.
  • Miegojome 16 – oje viešbučių.
  • Nuvažiavome daugiau nei 7000 km.
Ir kiekvieną dieną kartojome, dar taip gražu niekur nebuvo! Kalnų kalneliai, apačioje +27, užkyli į kalnus, sniegas. Nusileidi nuo kalno, 4 val. važiuoji dykuma. Tolumoje pamatai tūkstančius karvių ir kaubojus ant arklių. Įsižnybi, ar nesapnuoji. Kaimeliai išnyra iš niekur. Kaip žmonės taip sugeba gyventi, sunku suprasti, aplink dykumos ir nei gyvos dvasios, toli nuo civilizacijos, bet jiems taip norisi. Kiekvienoje terasoje besisupantys krėslai, kiekvienoje degalinėje kaubojų batai ir kepurės. Tūkstančiai hektarų vynuogynų, kitoje kelio pusėje kriaušių. Ir taip visas keliones iš vieno galo į kitą, neišsenkantys fermerių laukai bandantys pamaitinti milijonus gyventojų.
Toje šalyje gali rasti visko. Meksikos emigrantus prie kasos turinčius 15$ ir dedančius į šalį kečupą bei majonezą, bet pasirenkančius makaronus. Šimtus benamių apsisvaiginusių Fentaniliu arba prabangą, kuria Amerika tiesiog pulsuoja. Nauji automobiliai, platūs be menkiausios duobelės keliai, aukščiausio lygio aptarnavimas, skanus maistas ir nesibaigiančios pramogos pagal kiekvieno kišenę. Privatūs keliai ir rajonai su apsauga ir malūnsparnių nusileidimų aikštelėmis. Trumpai tariant, prabangai nėra ribų, bet tuo pačiu ir aiškiau, kodėl Amerika vadinama svajonių šalimi.

,,O svarbiausia – jie myli vaikus!”

Beje, turiu atsiprašyti visų amerikiečių, nes iš savo patirties Londone ir socialinių tinklų buvau susidariusi ne kokį įspūdį. Tai be galo šilti ir malonūs žmonės, mes nuolatos su kažkuo bendravome, dalinomės istorijomis, šalių patirtimis, ieškojome bendro ryšio, buvome apsupti žmogiškumo ir nuoširdumo. O svarbiausia – jie myli vaikus! Vaikai nuolatos gavo komplimentų, buvo pastebėti ir giriami. Nuostabi nuostabi patirtis ir mano noras buvo ir yra, kad kuo daugiau lietuvių patirtų tą patį. Skriskite, pažinkite, pasiimkite kartu vaikus, kad ir kaip automobilyje praleidžiant 6 val. kartu neatrodo taip romantiškai. Tikrai, buvo visko, nuo dainavimo ,,ant kalno mūrai” iki rėkimo vienas ant kito visiems kartu, tačiau grįžus į Lietuvą, nuolat kalbame apie patirtus įspūdžius! Surašysiu vietas, kurias verta pamatyti, pajusti neapčiuopiamą dydį, suprasti, koks mažas esi šiame pasaulyje, o gamta jame tokia nuostabi!

Grand Canyon

Vienas iš 7 pasaulio gamtos stebuklų. Didysis kanjonas yra ne tik vienas garsiausių ir labiausiai lankomų lankytinų vietų JAV, bet ir garsėja kaip vienas geriausių nacionalinių parkų pasaulyje. Arizonos valstijoje esantis Didysis kanjonas yra geologinis šedevras, susiformavęs prieš 5–6 milijonus metų Kolorado upei išgraužus 1 mylios gylio kanalą per šimtus juostų raudonos uolienos sluoksnių.

Bryce Canyon

Bryce yra natūralus amfiteatras, užpildytas ypatingų raudonų uolų dariniais (hoodoos), kurie yra unikalūs šiai vietovei ir suteikia parkui aiškiai kitoniško potyrio!

Grand Teton

Grand Teton kalnų masyvų vaizdai yra išties stulbinantys, o vaizdai, kurių neaprėpia akys iki pagrindinių kalnų apžvalgos taškų nesuvokiami protu. Pakeliui galima pamatyti stumbrų bandas! Tai taip pat gera vieta mokyti vaikus Amerikos istorijos. Grand Teton nacionaliniame parke tikrai yra ką veikti visai šeimai.

Yellowstone

Seniausias nacionalinis parkas JAV. Jeloustouno nacionalinis parkas turi daug ką pasiūlyti šeimoms – nuo ​​gražios laukinės gamtos iki unikalių geologinių stebuklų. Įsikūręs, daugiausiai, Vajomingo valstijoje, parkas apima beveik 3500 kvadratinių mylių plotą ir kasmet jį aplanko daugiau nei 4 milijonus lankytojų. Parkas yra ant supervulkano, neveikiančio daugiau nei 600 000 metų, bet vis dar pilnas geoterminės veiklos. Garsiausia Jeloustouno geologinė atrakcija yra Old Faithful, geizeris, žinomas dėl reguliariai atliekamų išsiveržimų. Mistinė vieta, manau užimanti pirmą vietą pagal potyrius.

Zion

Pietinėje Jutos dalyje esantis Zion nacionalinis parkas tikrai turi kažką kiekvienam. Su nuostabiais raudonų uolų dariniais, sniegu padengtomis viršūnėmis, dramatiškais kriokliais, upių slėniais ir plyšių kanjonais yra tiek daug ką tyrinėti.

Yosemite

Josemitas yra esminis JAV nacionalinis parkas, kurį verta aplankyti šeimos kelionės metu. Čia atsiveria dideli kalnų peizažai, sraunūs kriokliai, vešlios pievos ir iškilę medžiai.

Hoover Dame

Tai inžinerinio stebuklo vieta, kurią tikrai verta pamatyti.

Trail of 100 Giants Trailhead

,,Šios sekvojos apimtis kaip mūsų namas”, tarė Agnius. Tai arba mūsų namas yra labai mažas, arba šis medis yra gigantiškas. Sekvojų parkas yra ta vieta, į kurią galiu sugrįžti užsimerkus ištikus stresinei situacijai. Miško aura yra nepaaiškinama.

Whitney mountain

Kalnas pavadintas mokslininko Whitney pavarde, kuris pirmasis iš ketvirto karto su ekspedicija įkopė į kalną ir atvėrė kelią milijonams alpinistų. Šis žmogus yra dėdė lietuviškų šaknų turinčios amerikietės, kuri šią vasarą apsigyveno pas mus ir ieškojo savo prosenelės gyvenamos vietos. Ją sėkmingai radome gretimame kaime. Šio kalno neplanavome aplankyti, bet kažkokiu būdu atsidūrėme miestelyje Lone Pine. Pirmą vakarą mus apšaudė iš istorijos muziejaus išlindę kaubojai. Pasirodo, tą savaitgalį vyko kino festivalis ir visas miestelis virduliavo praeities atmosfera. Užsukus į vietinę kavinukę pusryčių ir besišnekučiuojant su savininke, gauname pasiūlymą užkilti į vieną nuostabiausių kalnų Amerikoje. Išgirdę Whitney kalną pasidaliname istorijomis ir pasileidome į nuostabų paukščių skrydį, neužmiršdami likimui padėkoti už visų istorijų sutapimus ir atsitiktinumus. Gamta yra nuostabi! Vieną akimirką sustojame prie barškuolės, už kito posūkio pamatome briedžius, o štai ir grizlių šeima, tūkstančiai laisvai besiganantys bizonai ir laukiniai arkliai.

Paria mountain

Šis kalnas mažai žinomas. Atradom jį lankydamiesi meno galerijoje. Paria yra viena keisčiausių vietų žemėje. Čia yra daugiau spalvotų uolienų sluoksnių, nei galite įsivaizduoti. Čia galima pamatyti per milijonus metų gražiomis spalvomis nuklotus vietovės sluoksnius. Daugelyje kitų vietų matosi uolienų sluoksnių gabalėliai ir kristalai, visi atsidūrę vienoje vietoje. Nėra išasfaltuoto kelio, patarčiau nevažiuoti kai lyja. Ten nesilanko turistai. Kapinaitės laukų viduryje rodo buvusį miestą, kuris negalėjo klestėti dėl potvynių.

Dėkojame Sandrai Gedvilei už labai smagią įstoriją, patarimus ir lankytinų vietų sąrašą!

Keliauji užsienyje su vaikais?

Žymėk savo stories @keliaujancios_mamos – pasidalink įspūdžiais su kitais!

Nenori praleisti įdomių kelionių istorijų su vaikais? Užsiprenumeruok mūsų naujienlaiškį.

#amerika #lankytinosvietosamerikoje #svajoniukeliones #keliaujanciosmamos #keliaujam #suvaikais

Naujausi įrašai

PRISIJUNK!

Didžiausią Lietuvoje keliautojų su vaikais bendruomenę gali rasti ir prisijungti patogiausiose socialinėse platformose.
Turi klausimų – KLAUSK! Nori pasidalinti patirtimi – RAŠYK mums! Turi idėjų – SUSISIEK!