Gdanskas su vaikais

Keliauti mėgstanti mama Dovilė nepraleido progos pasinaudoti laisvomis lapkričio dienomis. Tačiau, kaip žinia, per vaikų atostogos kelionių kainos pakyla kartais… Todėl ieškodama pigesnės atostogų krypties visai šeimai, išbandė kelionę automobiliu į kaimyninės Lenkijos lietuvių jau pamėgtą miestą – Gdanską. Mama Dovilė dalinasi savo įspūdžiais ir su jumis. Tad kuo įdomus Gdanskas su vaikais?

Taip pat skaitykite apie kitas mamų rekomenduojamas keliones rudenį: Mamos kelionė su vaiku: atradimai Kretoje ir Kreta: greitos savarankiškos rudens atostogos

Gdanskas su vaikais: lankytini objektai

Gdansko senamiestis ir pramogos jame

Iškeliavome penktadienio vakarą nuo Kauno su septynerių sūnumi, vienerių dukrele bei vyru. Kelionės trukmė –  6 valandos. Apsistoti Gdanske pasirinkome Chmielna gatvėje, šalia centro, apartamentuose. Labai patogu, nes automobilį palikome garaže ir visur keliavome pėščiomis! Kuo ypatingas Gdanskas?

Dideliu ir nuostabiu senamiesčiu su savo išskirtiniais ir labai dailiais namukais. Be to, tai jūrinis miestas, pilnas mums, lietuviams, neįprastų pakeliamų, kryptį keičiančių tiltų (kas buvo tikrai įdomu stebėti!). Eismas vyksta mieste vyksta ne tik tramvajais, metro, autobusais, automobiliais, bet ir laivais, kur galima užsisakyti ekskursijas (pvz. piratų laivu). Pažinti miestą galima ir važiuojant senoviniais automobiliukais su gidu.

Gdanske tikrai gausu lankomų objektų: tiek architektūros statinių, bažnyčių, muziejų ir vaikų mėgstamų pramogų. Būdami Gdanske būtinai užsukite į apžvalgos ratą “Amber Sky”, iš kurio atsiveria viso miesto panorama. Suptis juo vaikams iki 3 m. nemokamai, vaikams iki 140 cm šiek tiek daugiau nei 5 eurai, suaugusiems 7 eurai su centais. Taip pat, miesto centre pasisupkite kartu su vaikais ant romantiškosios karuselės (Karuzela Gdanska) su arkliukais, karietomis ir kita atributika. Ypač gražu užsukti čia vakare, kai įjungiamos lemputės! Taip pat miesto centre organizuojamos minėtosios ekskursijos piratų laivu. Na, o jei ekskursijos neketinate užsisakyti, bent jau užsukite pasižvalgyti į patį laivą.

Solidarizacijos centras ne tik suaugusiems

Lankantis Gdanske ypatingai nustebino įdomūs, interaktyvūs ir šeimoms pritaikyti muziejai. Štai Solidarizacijos centras iš pirmo žvilgsnio atrodytų nėra tinkamas vaikams, tačiau yra siūloma sutrumpintas audiogidas šeimai, supratingai vaikams pasiūlomos papildomos ausinės. Čia dirbanti darbuotoja davė ausines, nors ir sakiau, kad vaikai angliškai nesupranta. Bet ji patarė, kad vaikams tiesiog patinka nešiotis ausines. Šiame centre, buvusioje laivų gamykloje, yra pilna įvairiausių eksponatų. Manau, kad tikrai daugelis mūsų dar juos prisimena iš savo vaikystės: milicijos automobilis, stacionarus namų telefonas, senieji televizoriai ir t.t..

Čia įdomiai pasakojami istoriniai įvykiai: pasakojama pirmuoju asmeniu apie savo šeimos istoriją. Mums su vyru tikrai paliko įspūdį, o vaikams buvo smagu bėgioti aplink bei išbandyti eksponatus. Be to, smagioji dalis vaikams buvo ta, jog pirmajame muziejaus aukšte veikia vienas didžiausių Gdansko žaidimų kambarių (Play Department), į kurį kas valandą įleidžiamas ribotas skaičius vaikų. Taip pat buvo įdomu ir vaikams, ir suaugusiems. Daug įvairiausių interaktyvių dalykų, konstravimo, įrangos valdymo ir panašių veiklų.

Muziejus, kuriame patyrėme uraganinį vėją!

Dar vienas labai įdomus muziejus Hevelianum, kuriame mūsų apsilankymo metu vyko net 3 parodos:

• Aplink pasaulį – 7 žemynai bei 90 interaktyvių objektų laukė mūsų!
  • Pūzlė – labiau su matematika susiję reikalai (skirta paaugliams bei suaugusiems, todėl praleidome)
  • Su energija! Įvairūs eksperimentai ir atradimai. Nors rekomenduojama paaugliams bei suaugusiems, bet dabar gailiuosi, kad neužsukome. Manau, jaunuoliui būtų patikę

Taigi, įsigiję bilietus (vaikui apie 2 eurai, suaugusiam apie 3 eurai) keliavome atrasti pasaulio! Vienas labiausiai įsimintinų dalykų, ką patyrėme, tai uraganinis vėjas. Įlindus į specialią kabiną galima suprasti, ką jaučia žmonės, kai vėjo greitis siekia apie 150 kilometrų per valandą!

Muziejuje yra tikrai daug edukacijos: užsidėjus specialius prietaisus, galima išgirsti aplinkos garsus, kaip juos girdi šikšnosparnis, rodomas trumpas filmas, kaip nanukai stato iglu, galima pasižiūrėti, kaip formuojasi uraganas ir bangos. Taip pat aiškinami ir fizikiniai dėsniai, pavyzdžiui, kaip optine apgaule priversti vandenį judėti aukštyn. Muziejuje lankant vieną parodą praleidome beveik dvi valandas ir laikas tikrai neprailgo!

Įspūdingo dydžio Marienburgo pilis

Apie 50 minučių kelio nuo Gdansko yra Malburko (arba kitaip vadinama Marienburgo) pilis. Tai pati didžiausia iš plytų pastatyta pilis Europoje. Mes tik sustojome ir apėjome ją iš lauko, nes tądien ji nedirbo. Labai rekomenduojame ten nuvykti. Girdėjome, jog vidus ne ką mažiau įspūdingas nei išorė! Bilietus patartina įsigyti iš anksto internetu ir rezervuotis laiką kuo anksčiau. Pilies užimtumas išties didelis!

Gdanskas su vaikais: rekomendacijos maistui

Intensyviai leidžiant laiką ir norint pažinti kuo daugiau, laiko gamintis pačiam beveik nelieka, todėl išbandėme ir kelias kavines.

• užsukome į itin populiarią koldūninę Pierogarnia Mandu Gdańsk Śródmieście. Nuo 14 val pradėjo rinktis begalė žmonių, susidarė eilė net lauke! Yra vaikų žaidimo kampelis. Mums asmeniškai maistas nelabai patiko, bet gal tiesiog nekaip išsirinkome.
  • Młyn Bistro – labai paprasta šeimoms skirta kavinukė. Tikrai rasite blynų, picų ir panašių užkandžių. Yra vaikiškos kėdutės, flomasteriai.
  • Billy’s American Restaurants Chmielna – užsukome, nes nebuvo eilių, o dar ir jaunuolis užsiprašė hamburgerių. Tai tikra amerikietiško stiliaus kavinė. Hamburgeriai, picos, jarritos – viskas, kaip ir priklauso.

Ką veikti, kad kelionė mašinoje neprailgų?

Prisipažinsiu, kad 6 valandų kelionė iki Gdansko automobiliu buvo šioks toks iššūkis (ypač mažajai, kuriai iš esmės kelionės automobiliu ne itin patinka). Bet viską galima įveikti, jei tik gerai pasiruoši! Kelionėje prisiminiau ir vaikystės žaidimus, kuriais norėčiau pasidalinti, galbūt kažką prisitaikysite ir sau!

1. Kas daugiau pasakys žodžių/daiktų/gyvūnų iš pasirinktos raidės;
  2. Žodžių kartuvės;
  3. Seni geri kryžiukai nuliukai
  4. Kiekvienas išsirenkam po spalvą ir skaičiuojam, kurio spalvos automobilių daugiau matysime kelyje;
  5. Kai Motiejus buvo mažesnis (apie 4 metukų) užduodavau jam paprastas matematines užduotėles, o jis, lankstydamas pirštukus, sakydavo atsakymus.
Taip pat į kelionę buvau paėmusi ir keletą loginių/stalo žaidimų:
  • IQ FIT – žaidimas, kurio metu figūras reikia sudėlioti taip, kaip nurodyta užduotyje. Net 120 variacijų!
  • Laaabai įdomus visai šeimai buvo magnetinė užduočių knygelė, kurioje magnetukus ant paveikslėlių reikia sudėlioti taip, kad liktų tikslus skaičius ir tik tie objektai, kurie nurodyti. Patiko net mažajai tiesiog pažaisti magnetukais
  • Visada smagu pažaisti Alias – mažiesiems yra pagal paveikslėlius, vyresniems – žodžiai.
  • Ar tiesiog nuvesti rutuliukus į duobutes
Mažajai keleivei man labai pasiteisino:
  • žaidimas pelytė ir sūris – tai medinis sūris su skylutėmis, pro kurias linksmai gali vaikštinėti pelytė
  • sukurta ne kelionėms, palieka daug netvarkos, bet man pasiteisina… modelinas. Lipdom, kuriam, dedam atgal ir vėl lipdom
  • žaislinė plančetė! Na, o kaip gi be jos. Šis daiktas pasiteisina tikrai daugeliui mamų
  • bei žaislinis mobilusis, kur galima piešti, trinti ir vėl piešti iš naujo
  • lipdukų knygelės arba tiesiog bet kokie lipdukai, kad būtų galima klijuoti ant lapo;
  • medžiaginės veiklų knygelės;
  • DAUGYBĖ UŽKANDŽIŲ – vaisiai, džiovintos vaisių juostelės, sausainiai, sumuštiniai.

Buvau pasiėmusi ir daiktų, kurie NEPASITEISINO:

• žaisliniai gyvūnėliai – galvojau, kad bus smagu tiesiog su jais pažaisti kaip vaidmenų žaidimą su mažąja, bet ji buvo visiškai nenusiteikusi.
  • daugkartiniai lipdukai/knygutės – neįsivaizdavau, kad tie lipdukai yra tokio plonumo! Net man tie lipdukai sunkiai išsiėmė iš knygelės, tad ką jau kalbėti apie mažą vaiką…

Apibendrinant, Gdanskas labai patiko, tikrai dar sugrįšime. Na ir turbūt visiems labai aktualus klausimas KAINOS. PATVIRTINAME, kad viskas pigiau. Labiausiai pasijuto paslaugų sektoriuje: muziejai, karuselės tikrai labai nebrangūs.

Ačiū Dovilei už įspūdžius ir kviečiame visas šeimas aktyviai dalintis savo nuotykiais su vaikais žymint: Instagrame  @keliaujancios_mamos arba siunčiant mums el.paštu savo kelionių su vaikais istorijas: keliaujanciosmamos@gmail.com

#seimoskelione #gdanskas #lenkija #kelionessuvaikais #poilsis #kapamatytigdanske #mamosistorija #lankytinosvietosgdanske #keliaujanciosmamos #kelioneautomobiliu #patarimai #kuouzimtivaikusautomobilyje #kaveiktisuvaikaiskelioneje

Naujausi įrašai

PRISIJUNK!

Didžiausią Lietuvoje keliautojų su vaikais bendruomenę gali rasti ir prisijungti patogiausiose socialinėse platformose.
Turi klausimų – KLAUSK! Nori pasidalinti patirtimi – RAŠYK mums! Turi idėjų – SUSISIEK!