Pramogos Anykščiuose – gyvūnai ir daug daugiau!

Planuodamos jau nebe pirmą šiais metais savaitgalio kelionę į Anykščius, svarstėme, kad greičiausiai būtent Anykščius galima tituluoti vienu iš įdomiausių ir daugiausiai pramogų šeimoms su vaikams turinčiu Lietuvos miestu! Pramogų, pažintinių takų, gamtos, gyvūnų – čia viso tiek daug, kad galima drąsiai atostogauti net ir visą savaitę, ar dar ilgiau! Šį kartą mūsų kelionės tikslas buvo gyvūnai, bet kaip visada nutinka Anykščiuose – neatsilaikėme ir kitų pramogų vilionėms!

Ankstesnės kelionės į Anykščius: Idėja savaitgaliui – pramogos ANYKŠČIUOSE visai šeimai ir Anykščiai: pramogos su vaikais ir poilsis

Į šią mamų kelionę leidosi dvi mamos – „Keliaujančios mamos” įkūrėja Vilma su dukryte Vasara (5 metai) bei ambasadorė Dovilė su dviem savo kompanjonais – Jogaile (2 metukai) bei Motiejumi (8 metai). Ką spėjome aplankyti ir kokių nuotykių patirti – skaitykite toliau!

APLANKYKITE GYVŪNUS ANYKŠČIUOSE

Nuotykiai Safari parke

Anykščiuose įsikūręs Safari parkas unikalus tuo, jog gyvūnai laisvai ganosi 50 hektarų plote, o turo dalyviai gyvūnus stebi iš specialaus safari džipo. Išklausę instruktažą bei gavę pilnas rankas vaišių gyvūnams, sėdome į džipą ir leidomės į nuotykius (o jų tikrai buvo!). Visų pirma, teko prisiminti, kaip naudotis mechanine pavarų dėže, ir, sakykime, tokia gana egzotiška šių dienų vairuotojoms. Bet šį iššūkį įveikėme savarankiškai. Bet ne bėda, jei nenorėsite patys vairuoti, tai gali padaryti parko darbuotojai, tiesa, iš anksto užsiregistravus į bendrus turus.

Įvertinkite galimą vaikų reakciją iš anksto

Kai pajudėjome į priekį, pirmos mamų mintys buvo: „svarbiausia, neišsigąsti kupranugario“. Būtent apie šį gyvūną gavome daugiausiai instrukcijų. Pasirodo Safari parke gyvenantys du kupranugariai pasidarė tokie gudrūs, kad moka įkišę galvą pro atidarytą langą kiša galvą į mašiną gylyn ir patys dairosi, kokius skanėstus nuo jų slepiate. Tai mąžųjų keleivių gausių emocijų buvo galima tikėtis.

Ir kaip tyčia, tik įriedėjus į teritoriją pas mus pats pirmasis ir prisistatė kupranugaris, kuris drąsiai įkišo galvą ir ėmėsi visur ieškoti skanėstų. Vaikai iš netikėtumo išsigando, kai kas net apsipylė ašaromis, tad teko trumpam stabtelėti nusiraminti. Atslūgus emocijoms, leidomės į safarį toliau – ieškoti danielių, asiliukų, arkliukų, lamų, alpakų ir zebro draugijos. Visus juos maitinome iš rankų, fotografavomės kartu, stebėjome, kaip jie valgo, kaip bendrauja tarpusavyje. Tuomet nutarėme vaikus susodinti į patį mašinos galą ir pabandyti susidraugauti dar kartelį ir su kupranugariais. Tai buvo pati puikiausia mintis, kuria kviečiame pasinaudoti visus, kurių vaikai emocingesni ir gali išsigąsti prieš akis išnirus stambiam gyvūnui!

Antrasis susitikimas su kupranugariais, kuriam jau buvome gerokai labiau pasiruošusios, praėjo sklandžiai. Kupranugarį maitinome, stebėjome jį iš arti, tyrinėjome. Vaikai sėdėdami toli nuo vykstančio veiksmo, taip pat jautėsi saugiai ir noriai tyrinėjo šį nuostabų gyvūną. Po Safari turo dar apžiūrėjome alpakas, ožkytes – tik šįkart jau ne iš mašinos, o vaikščiodami kartu su jais atskirame nuo safario aptvare. Įspūdžiais pasidalinti ir  atsigaivinti užsukome ir į šalia esančią kavinę, kuri vaikus sužavėjo smagiai pateikiamais spalvotais šerbetais. Čia pasirodo galima švęsti ir vaikų gimtadienius, kurie tikrai turėtų būti įsimintini ir ypatingi!

Nakvynė danielių apsuptyje

Dar viena neįtikėtina pažintis mūsų laukė atvykus nakvynei į Arčiau Gamtos Anykščiai – dviejų vietų namelis įsikūręs aptvartoje teritorijoje, kur natūraliomis sąlygomis gyvena danieliai. Nustebome, kad gyvūnai nėra labai baigštūs – pakanka tiesiog išlaukti, kol jie patys prieis. Maitinome danielius, stebėjome ir gerėjomės juos iš vienos rankos atstumo. Sodybos savininkas papasakojo apie danielių gyvenseną bei parodė, kaip atrodo skirtingo amžiaus danielių ragai. Visai priepat, bet jau saugiai kitame aptvare, ganosi ir hailanderiaiįspūdingo dydžio gyvūnai. Be to, dalinamės pačia naujausia informacija – jau visai netrukus, sodyboje atsiras ir alpakos! Ši sodyba be galo patiks šeimoms, ieškančios nakvynės su visais patogumais (namelyje rasite ir kondicionierių, tualetą, dušą bei šaldytuvą ir virdulį).  Bet tuo pačiu būsite betarpiškai šalia gyvūnų. Užklupus prastesniam orui šioje nakvynės vietoje čia taip pat nenuobodžiausite. Namelyje rasite įvairių stalo žaidimų, knygų, yra pavėsinė su vieta pasikepti vakarienę ant žarijų ir net jaukus kupolas pavakarojimui.

Jeigu ir jūs svajojoje vakarą su vaikais praleisti maitinant danielius, o prabudus per langą pamatyti kylančią saulę virš migotos pievos bei  stebint žolę rupšnojančius šiuos mielus gyvūnus – atvykite būtent  čia!

Užsukite pas triušiukus ir išmėginkite pramogas gamtoje

Pakeliui link žymiojo Medžių lajų tako , kurį aplankome kaskart atvykus į Anykščius, yra įsikūręs Triušiukų slėnis, kuriame rasite įsikūrusius triušiukus. Bet sustojus šioje vietoje, patraukia dėmesį ne tik šie gyvūnėliai, bet ir visa puokštė įdomių pramogų.

Norintys gali įveikti kliūčių ruožą ar basų kojų taką, pasivaikščioti pusės kilometro ilgio Praeities taku tarp įspūdingų medinių skulptūrų, tarp kurių į dangų kyla ir ką tik atidaryta pasaulio rekordininkė – aukščiausia medžio skulptūra pasaulyje (25,11 m), įtraukta į Gineso rekordų knygą! Ši vieta ir pramogų kompleksas (galite rinktis į kurias pramogas eisite)  itin patiks aktyviems ir iššūkius mėgstantiems vaikams.

Labirintų parke ne tik atrakcionai

Pramogos Anykščiuose neįsivaizduojamos be Labirintų parko. Čia laukia ne tik atrakcionai, klaidūs labirintai, siaubo, veidrodžių ir kiti kambariai, bet taip pat ir gyvūnai – aplankykite naujai įrengtame triušiukų aptvarėlyje, stebėkite danielių gyvenimo būdą. Užsukite ir į Apverstų namų miestelį!  Daugiau apie pramogas Labirintų parke skaitykite čia.

PRAMOGAS GALIMA DERINTI SU EDUKACIJOMIS

Istorijos apie Anykščius

Jeigu lankysitės Anykščiuose, būtinai užsukite į Istorijų dvarelį. Pavadinimas labai tikslus, nes tai nėra tipinis muziejus, bet ir ne žaidimų kambarys (nors anykštėnų ir atvykusių vaikų gimtadieniai čia tikrai gali būti švenčiami). Dvarelyje daiktai atgyja ir pasakoja istorijas pačiais netikėčiausiais būdais: senovinio telefono ragelyje pasigirsta balsas, milžinišką knygą, kuri vos telpa į kambarį galima perskaityti ne tik žodžiais, bet ir ženklais. O kur dar specialios kalbančios nišos ar foteliai aprengti žymiausių lietuvių literatūros veikėjų kostiumais. Dvarelis stebina inovacijomis, derančiomis su autentiškumu. Įdomiais pažinimo sprendimais: vaikai ir jų tėveliai kviečiami pasidaryti antspaudą prisiminimui, parašyti laišką draugui bei sužinoti, kiek vaikų atitinka centnerį. Kad kelionė po istoriją taptų dar įstabesnė bei kad nepraleistumėte įdomiausių eksponatų, rekomenduojame keliauti su atsidavusia, įdomiai istoriją perteikiančia entuziastingai nusiteikusia gide.

Šeimyniškėlių (Vorutos) piliakalnio istorinis kompleksas

Ant šio, Šeimyniškėlių piliakalnio, XIII a. viduryje stovėjo bene pati didžiausia Rytų Lietuvoje medinė pilis. Apsilankyti šalia jos įsikūrusiame istoriniame edukaciniame komplekse bei pamatyti ir patirti buvusios pilies gyvenimą betarpiškailabai rekomenduojame! Čia ne tik sužinosite daugiau apie istorinius įvykius, o kartu su vaikais įsitrauksite į tų laikų pilies gyvenimą!  Vaikams (ir tėvams) čia leidžiama  patirti viską – pasimatuoti šarvus, pakyloti kardus, išbandyti savo rankomis katapultą ir taraną, pašaudyti iš lanko. Labai įdomu išbandyti ne tik karybos ir gynybos ekipiruotę, bet ir tų laikų buitį: pasimatuoti kailiais uždengtą lovą, nusipinti savo rankomis virvelę, pasisemti vandens iš šulinio ir juo atsigaivinti, pažaisti senovinius žaidimus, lavinančius ir jėgą ir protą. Ypatingai smalsiems vaikams tikrai patiks pažiūrėjus filmuką apie pilies istoriją, paieškoti kaip tikriems archeologams ir jos lobių – tikru metalo detektoriumi!

Šiam kompleksui tikrai rekomenduojame skirti ne mažiau kaip pusdienį šeimos išvykai, nes vaikai iš čia išvažiuoti tikrai greitai nenorės.

REKOMENDUOJAMOS VIETOS NAKVYNEI

Nykščio namai – išskirtinis pasiūlymas šeimai

Anykščiuose atostogaujančioms šeimoms rekomenduojame apsistoti jaukiuose, erdviuose šeimyniniuose apartamentuose per du aukštus. Čia nesunkiai tilps net 5 asmenų šeimyna. Apsistoję čia nepraleiskite progos  išbandykite ir SPA kompleksą, kurį sudaro trys baseinai: negilusis baseinas, puikiai pritaikytas atostogaujantiems mažyliams, burbulinė vonia, kurioje smagiai laiką leis ne tik tėveliai, bet ir vaikai. Dvimetė nepasiekė dugno, tačiau vaikštinėjo suoliuku, plaukiojo ant mamos rankų. Aktyvesnį sportą mėgstantys poilsiautojai gali atsigaivinti didžiajame baseine. SPA zona įrengta taip, kad pro langus matytųsi miškas.

Dar vienas iš nakvynės privalumų – tai gausūs švediško stalo tipo pusryčiai. Tėveliai gali maksimaliai atsipalaiduoti ir bent atostogų metu pamiršti apie maisto ruošą.

Nykščio namuose netrūksta pramogų

Lauke įrengtas teniso aikštynas, mini golfas – tai pramoga tiek dideliems, tiek ir mažiesiems. Norintys apžvalgyti Anykščius bei apylinkes, tai gali padaryti išsinuomavę dviračius. Nykščio namuose taip pat rasite aukščiausius reikalavimus atitinkančią sporto bei treniruoklių sales. Čia taip pat įrengtas boulingas, žaidimų kambarys, kuriame galėsite išbandyti jėgas žaisdami stalo futbolą, stalo tenisą, oro ritulį, pamėtyti į krepšinio automatą ar tiesiog pabendrauti.

Nakvynė danielių apsuptyje

Išskirtinė nakvynės vieta, kurią jau aprašėme aukščiau, tai sodyba Arčiau Gamtos Anykščiai. Nakvynės vietos išskirtinumas – aplink namelį besiganantys danieliai. Tai išskirtinis būdas betarpiškai priartėti prie gamtos ir iš arti stebėti gyvūnus, bet tuo pačiu nakvynei turėti visas komfortiškas sąlygas.

KAVINĖS DRAUGIŠKOS VAIKAMS ANYKŠČIUOSE

Nyščio namų restorano meniu apsistojusiems svečiams ir tiesiog užsukus  – tiks ir vaikams, ir tikriems gurmanams. Tačiau rekomenduojame staliuką rezervuoti iš anksto – mums, deja, šįkart nepavyko pavakarieniauti, nes restoranas mūsų atvykimo dieną buvo sausakimšas, tad pasimėgavome tik  švediškais  pusryčiais kitą rytą.

Tačiau nevalgę Anykščiuose tikrai neliksite. Užsukome į itin jaukią kavinukę, įsikūrusią „Anykščių vyno“ gamyklos pastate – tai gastrobaras Perino. Kiekvieną kartą užsukus į Anykščius (ir jei tik yra laisvų vietų), lankomės būtent šiame restorane. Meniu nėra labai platus, bet kiekvienas patiekalas išskirtinis. Būtent šiame restorane ragavome skaniausią lašišą, salotas su krevetėmis, na o pagalvojus apie gnocchi, norisi ten grįžti vėl. Kuo nuostabus mažas miestelis, kad pasikalbėjus su vietiniais, visuomet gausite gerų patarimų lankytinoms vietoms ar restoranams. Taip nutiko ir šįkart – būtent restorano savininkė pakvietė užsukti į „Istorijų dvarelį“.

Dalinamės tikrais patyrimais ir atradimais

Išvažiuojant iš Anykščių, kaip ir kiekvieną kartą, pagalvojome, jog šiam miestui skyrėme per mažai laiko. Drąsiai galime teigti, jog atostogaujant net ir savaitę ar ilgiau, čia tikrai rasite, ką veikti. Pasivaikščiojimo takai, aktyvios pramogos, istorijos bei edukacijos – tai tik dalis to, prie ko mums pavyko šįkart prisiliesti. Visas aplankytas vietas rasite ir mūsų Google Maps „Keliaujančių mamų” gide, su nuorodomis kaip nuvykti.

Norite savo kelionėmis pasidalinti ir jūs? Papasakokite mums savo įspūdžius.

#keliaujanciosmamos #anyksciai #kelioneslietuvoje #kelionessuvaikais #kelionespolietuva #gyvunuukiai #reklama

Naujausi įrašai

PRISIJUNK!

Didžiausią Lietuvoje keliautojų su vaikais bendruomenę gali rasti ir prisijungti patogiausiose socialinėse platformose.
Turi klausimų – KLAUSK! Nori pasidalinti patirtimi – RAŠYK mums! Turi idėjų – SUSISIEK!