Neatrastoji šiaurinė Lenkija

Įpusėjus vasarai, nepaisant karantino, visi žvilgčioja į žemėlapį – kur nulėkti atostogoms? Tad nieko nelaukdami nupiešėme naują karavano maršrutą ir surinkę entuziastų komandą leidomės į nuotykį Lenkijoje.

„Negaliu patikėti, kad šiemet mano atostogos įvyks! – taip apsidžiaugė viena iš būsimų ketvirtojo Šeimų karavano keliautojų, užsiregistravusi keturių dienų kelionei Lenkijon. Per kelias savaites surinkę 10 ekipažų komandą, iš kurių vienu mikroautobusu leidosi ir pavieniai keliautojai – šiam karavanui pasirinkome kaimyninę valstybę Lenkiją.

„Lenkijoje su turistais esu buvusi ne kartą, tad žinodama šios šalies ypatumus, kruopščiai ruošiausi šiam turui, dėliojau kelionės detales ir objektus. Labiausiai neramino vykimas karavanu vingiuotais ir siaurais Mazūrijos keliais. – teigė kelionės organizatorė, gidė Anita Špakauskė. – Nors grupes į šį kraštą lydžiu jau ne vieneri metai, vis tik kelionė automobiliais buvo tikras iššūkis. Jau vien dėl to, kad Lenkijos pareigūnai nelabai mus mėgsta, o kur dar kelio remontai, spūstys ir panašiai.“

Tačiau šiai grupei keliautojų galima sakyti, šypsojosi likimas. Nei patikrinimų pasienyje, ar kituose keliuose nepatyrėme. Sunkiausias momentas šioje kelionėje buvo dideli atstumai ir pervažiavimai tarp objektų.

Kitas organizavimo iššūkis, su kuriuo teko susidurti – nakvynė. Kadangi keliaujame su šeimomis, bendruomenėje, norėjosi, kad vakarais laiką leistume kartu ir aišku, ieškojau nakvynės vietų, pritaikytų tokiam užimtumui vakare, tačiau lenkai kempinguose nenori priimti tokių didelių grupių ir tik vienai nakvynei. Teko rinktis viešbučius. Tikslingai buvo parinktos nakvynės miestuose arba tose vietose, kur daugiau gamtos. Paskutinei nakvynei keliautojams parinkau staigmeną – apsistojome prabangiai atrodančiame viešbutyje Venecia šalia Varšuvos. Kadangi vakaras buvo ypatingai šiltas, visi keliautojai jautėsi lyg būdami Turkijoje ar Venecijoje.

Keliaujant į Lenkiją reikia nusiteikti, kad teks šiek tiek sumokėti už kelius (apie 30-40 zl), beveik visuose objektuose yra mokamas parkavimas automobiliams (nuo 5 zlotų). Privalumas keliaujant automobiliu – galima privažiuoti kaip galima arčiau miesto senamiesčio ir pasigrožėti šimtmečius skaičiuojančiais senamiesčiais ar senomis pilimis, kurios yra įtrauktos į raudonų plynų kelią „Red brick“. O jų šiaurinėje Lenkijos dalyje labai daug – tai ir Olštynas, Malborko pilis, Torūnės senamiestis.

Pirmoji diena

Pirmąją dieną susiplanavome nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų, kad kitai dienai tektų mažiau važiavimo. Taip, vinguriuodami Mozūrijos kalvotomis vietomis prasukome tarp ežerų, užsukome į Vilko guolį – Hitlerio būstinę bei apžiūrėjome Šventalieptės vienuolyno teritoriją su įspūdingais vargonais. Vakare pasiekėme nakvynės vietą Elblinge, kuris garsėja kanalais bei įspūdingais pasiplaukiojimais laivukais, kurie yra traukiami net per žolę. Turintiems laiko rekomenduojame šiose apylinkėse apsistoti viena diena ilgiau ir išbandyti šią atrakciją.

Antroji diena

Antrai dienai buvo suplanuotos lenkiškos kopos Slovinski nacionaliniame parke. Kiek vėliau, nei planuota, atvykome į Leba kurortą, kuriame keliautojams siūloma išvyka į kopas. Rekomenduojame šiam objektui skirti visą dieną, nes keliavimas iki kopų užima nemažai laiko. Mes, taupydami savo brangų laiką, rinkomės kelionę laiviuku, kur išlipę turėjome dar įveikti 1,5 km ilgio trasą iki kopų. Jei keliautumėte be laivo, jums reikėtų įveikti 5 km atstumą. Kadangi vaikams, po ilgo važiavimo, norėjosi pasiblaškyti, laikas nepailgo ir visi džiaugsmingai pasitiko kopas. Jose atsveria vaizdas į Baltijos jūrą, o kitoje pusėje – į didelį ežerą.

Vakare, apsistoję pačiame senamiesčio centre esančiame viešbutyje, išlėkėme pažindintis su naktiniu Gdansku. Rekomenduojame šį miestą lankyti skirtingu paros metu, nes tik taip pasimato visas miesto grožis. Naktimis beveik visi pastatai yra stipriai apšviesti, o dienos metu galima pasigrožėti jų architektūra, ar užsukti į vieną kitą parduotuvėlę. Visų keliautojų susižavėjimo sulaukė Mariacka gatvelė, kuri yra labiausiai fotografuojama Instagram‘ui.

Trečioji diena

Trečios dienos ryte, apžiūrėję miesto centrą dienos šviesoje, vaikų džiaugsmui leidomės į kelionę piratų laivu „Juodasis perlas“ ir susipažinome su miestu iš vandens bei apžiūrėjome kitus objektus, esančius toliau nuo senamiesčio.
Kadangi šis miestas nuo seno garsėjo kaip prekybinis Hanzos centras, turėjęs ryšių ir su Lietuva, iki šių dienų pati patraukliausia vieta yra būtent krantinėje. Čia, per kelis metus iškilo daugybę sandėlius ir senovinius pastatus imituojantys statiniai, sukurdami jaukaus miesto atmosferą šalia vandens.

Dar vienas patarimas taupantiems kelionėje – atsisakyti tradicinių pusryčių viešbutyje ir prisėsti krantinėje esančiose kavinukėse, kur (kartais net už mažesnę kainą, nei viešbutyje) galite pasimėgauti gausiais pusryčiais su vaizdu į senamiestį.
Popiet patraukėme Varšuvos link ir pertraukėlei pasirinkome Torūnės miestelį. Ten rekomenduojame užsukti į Pierogarnia (koldūninę) ir paragauti įvairiausių rūšių koldūnų, kurie nepalieka abejingų. Tokioje įstaigoje jums pasiūlys rinktis ne tik virtus, bet ir apkeptus ar keptus krosnyje koldūnus su daugybę įdarų ir pagardinamų skirtingais padažais. Net galva apsvaigsta, kol išsirenkama.
Torūnė taip pat garsėja skaniais ir kvapniais meduoliais, kuriuos vietiniai kepa jau kelis šimtmečius. Turintiems laiko rekomenduojame užsukti į meduolių muziejų ir sudalyvauti edukacijoje, kurios metu iškepamas paties sumodeliuotas meduolis!
Po viešnagės Torūnėje vakarop pasiekiame Varšuvos prieigas, kur keliautojų laukė staigmena – Veneciją primenantis viešbutis ir idealus vakaras pasisėdėjimui su draugais.

Ketvirtoji diena

Ketvirtos dienos rytą skiriame Varšuvos apžvalginei ekskursijai, po kurios keliautojai rinkosi – vieni jau skubėjo namų link, kiti – pasiliko dar patyrinėti miesto, aplankyti Koperniko muziejų ar vakare pasigrožėti šokančių fontanų vaizdu.
Varšuvos mieste objektai išsidėstę netoli vienas kito. Apžvalgą su miestu pradėkite senojoje miesto dalyje ties Karalių rūmais, apžiūrėsite keletą atstatytų bažnyčių, jaukiose gatvelėse rasite spalvingus namus, turgaus aikštėje miesto simbolį – undinėlę. O keliaujant toliau taip vadinamu Karalių keliu, apžiūrėsite didingus pastatus iš kitų laikmečių: prezidentūrą, universiteto pagrindinius rūmus, šiame kelyje atrasite didingą skulptūrą A.Mickevičiui, M.Kopernikui bei gatvėje sustatytus grojančius suoliukus, skirtus miesto garsiausiam kompozitoriui – Šopenui.

Esant geram orui verta užsukti į tolėliau nuo centro esančius parkus ir pasigrožėti rūmais bei gėlynais. Mūsų karavano dalyviai liko sužavėti Lenkijos Versaliu vadinamais Vilanovo rūmais.
Norint į Varšuvą pažvelgti iš paukščio skrydžio, geriausia traukti į greta centrinės geležinkelio stoties esančius Kultūros ir mokslo rūmus – sovietinius laikus menantį stalinistinės architektūros pastatą. Jo viršuje veikia apžvalgos aikštelė. Šio XX a. viduryje pastatyto milžino aukščiu nepralenkė jos kitas Varšuvos dangoraižis, nors pastarųjų mieste daugiau nei kurioje kitoje Rytų Europos sostinėje.

Keliaujantiems namo iš Varšuvos rekomenduojame užsukti į Augustavą ir pasiplaukioti Augustavo kanalais, kuriuose demonstruojama šliuzų sistema. Galite rinktis vienos ar daugiau valandų pasiplaukiojimus, nes miestelio uoste yra daugybę šias paslaugas siūlančių firmų skirtingais maršrutais.

Beje, Lenkijoje uždarose patalpose bei objektuose turėjome dėvėti kaukes, bet nebuvome labai stebimi ar spaudžiami tai daryti, tad jokio „karantininio“ streso kelyje nepatyrėme. Lankantis šioje šalyje rinkomės objektus, esančius gamtoje, kad nereiktų būti didelėse spūstyse su svetimais žmonėmis. Tuo labiau, kad mus lydėjo geras oras, tad pasirinkti objektai atitiko lūkesčius.
Svarstantiems, ar daug imtis savo maisto į kelionę patikiname, kad maistas kavinėse bei užeigose buvo skanus ir nebrangus, o porcijos atitiko kainą ir stebino savo dydžiu. Tad nebūtina apsikrauti savęs ir geriau pasimėgauti vietiniais valgiais, kuriuos mielai ragavo ir mažiausieji kelionės dalyviai.

Kelionės statistika:
Tai jau ketvirtasis šeimų turas su automobiliais po Europą!
Nuvažiuota daugiau kaip 2000 km;
Dalyvavo 10 ekipažų;
Keliavo 35 keleiviai, iš jų – 17 vaikų;
Apvažiuoti šiaurės Lenkijos regionai iki Varšuvos;
Akimirkas fiksavo FOTOPOLIS, kartu keliavo KELIAUJANČIOS MAMOS.

Naujausi įrašai

PRISIJUNK!

Didžiausią Lietuvoje keliautojų su vaikais bendruomenę gali rasti ir prisijungti patogiausiose socialinėse platformose.
Turi klausimų – KLAUSK! Nori pasidalinti patirtimi – RAŠYK mums! Turi idėjų – SUSISIEK!