Kelionė kemperiu su vaikais į šiauriausią Europos tašką

Kelionė kemperiu su vaikais į šiauriausią tašką Europoje. 21 dienos ir aplankytos 5 šalys: pradedant Lietuva – Latvija – Estija – Suomija – Norvegija – Švedija. Pateikiame mamos Vilmos pasakojimą, kaip jiems sekėsi kelionė kemperiu su vaikais į šiauriausią tašką Europoje – ,,Nordkapp”.

Jei domina kelionės po šiaurės Europą, dar vienas visiškai naujas straipsnis apie Švediją ir ten gyvenančios 4 vaikų mamos patarimai.
Mama Vilma, daugiavaikė mama, pasakojimą pradeda nuo šios kelionės dedikacijos, svarbios šeimai:
„Keliavome 3 suaugę ir 3 vaikai (4 mėn., beveik 3 m. ir 11 m.) – visi berniukai. Mūsų kelionės tikslas buvo šiauriausias Europos taškas – ,,Nordkapp”. Tačiau pakeliui norėjome aplankyti ir mums svarbią vietą, kur prieš 6 metus poilsiavome su sūnumi Jokūbu Suomijoje. Prieš pusantrų metų, deja, jo netekome. Tačiau kelionės metu jautėme jo buvimą šalia. Kelionė kemperiu su vaikais truko 21 dieną, mus lepino saulė ir net +30  laipsnių karštis. Kelionės transportu pasirinkome – kemperį.”

Pirmoji stotelė – LATVIJA

Latvijos laukiniai paplūdimiai, jų dydis ir ilgis – tai kažkas nuostabaus. Latvijoje  nakvojome 2 naktis. Kadangi keliavom kemperiu, tai nakvynės vietos buvo šalia jūros. Aplikacija Park4night padeda susirasti nakvynę kemperių parkuose. Joje rasite atsiliepimus apie kempingus ir daug įvairių vietų kur galima už dyką pernakvoti. Jei norite poilsio prie jūros ir be žmonių – Latvijos laukiniai paplūdimiai nerealūs. Pravažiuodami Jurmalą gėrėjomės architektūra. Supratom, kad reikės atvykti čia dar, šiam miestui, mūsų nuomone, reikėtų skirti bent savaitę.

Antroji stotelė – ESTIJA

Estijoje apsistojom nakčiai prie Baltijos jūros įlankos, prie jos vaikų žaidimų aikštelė  buvo pastatyta iš smėlyje paliktų žaislų. Privalumas – gultai bei seklus krantas.
Persikėlėme su keltu iš Talino į Helsinkį.  Kelionė trumpa – tai poilsis visiems, vaikų kaip nebūta. Mėgaukitės greita ir patogia kelione MS Finlandia maršrutu Talinas – Helsinkis! Kelionės trukmė tik 2 valandos ir 15 minučių. Nusipirkti kelto bilietus galite paspaudę čia.

Trečioji stotelė – SUOMIJA

Suomija nuostabi savo ežerais ir miškais, miesteliuose jaukios medinės bažnyčios, su vaikų žaidimųkampeliais. Pasiekus Suomiją nakvynės vietų vis ieškojome kažkur prie ežero, čia praleidom dvi naktis. Kai namai su tavim, gali važiuoti kur nori. Viena įdomesnių nakvynės vietų buvo po vėjo jėgaine, ten praleidome vieną naktį.
Na, visi gerai žino kur gyvena Kalėdų senelis. Taigi patikrinti, ar jis neatostogauja vasarą, buvo būtina. Vasarą Kalėdinė nuotaika – neslėpsiu – truputėlį keista, bet greitas susitikimas su Santa yra privalumas. Jokių eilių, malonus pokalbis ir užfiksuota akimirka. Tiesa, savo fotoaparato negalima naudoti, norintnusifotografuoti su Santa, paslaugos kaina 35€ . Taigi, jei ne nuotraukos ir suvenyrai, būtume nieko neišleidę. Neužsibuvome, sniego nėra ir vyksta paruošiamieji darbai artėjančiam sezonui.

Ketvirta stotelė – Nordkapp Norvegijoje

Kirtę poliarinį ratą, pasiekėme kelionės tikslą – Nordkapp, šiauriausią Europos tašką, esantį Norvegijoje. Čia praleidome pirmą naktį.  Įvažiavimas žmogui 30€, gauni lipduką, su juo galima nemokamai apsilankyti ir Nordkapp muziejuje. Šiuo metų laiku čia vyrauja amžina diena, o saulei priartėjus prie horizonto – vaizdai nerealūs… Tai reikia pamatyti, nes nuotraukos neperduoda viso grožio. Ryte, kol turistų nebuvo daug, apsilankėme pagrindiniame   Nordkapp muziejuje.
Pasiekę savo kelionės tikslą, leidomės žemyn. Snieguotos kalnų viršūnės, lakstantys šiauriniai elniai, fiordai…lyg būtum atvirutėje. Lafotenas – salynas Norvegijoje, vieta į kurią būtinai dar sugrįšim. Žydras vanduo, baltas smėlis… Aplankėme ir vieną iš ledynų, esančių Norvegijoje, iki jo teko plaukti laiveliu. Smagu, kad į jį tilpom su vežimėliu. Visą dieną galima būtų praleisti žygyje iki ledyno, yra galimybėišsinuomoti dviratį su priekaba mažiesiems keleiviams. Lauktų 8 km kelio. Mes juo pasigrožėjom iš toli. Norvegijoje nakvojome 8 naktis. Čia kalnais nepavyksta greitai keliauti. Pabraidėm ir Barenco jūros įlankoj, ir pasimaudėm  fiorduose. Iš Lafoteno salynų keltu plaukėme į žemyninę dalį. Čia labai nedideli keltai, todėl prie jų gyvos eilės.

Penkta stotelė – ŠVEDIJA

Mėgaudamiesi nuostabia gamta keliavome toliau iki Švedijos. Aplankėme sostinę Stokholmą, nuostabaus grožio miestas. Švedijoje praleidome vos 4 naktis, pirmoji nemiegota visai… Nes  per ventiliacijos skylutes pradėjo lįsti uodai, tai anksti mus išvijo 🙂  Stokholme  nakvojome kempinge po tiltu. Aplankėme Vasa muziejų. Mums su vyru čia antras kartas, bet žinau, kad net jei ir dar būsime čia –  apsilankysime. Ten tikrai yra ką veikti, gaila neturėjome ”todleriui” vežimo, o su balansiniu’ dviratuku pavojinga. Švedijoje prieš kelionę į Lietuvą buvom apsistoję prie ežero – Veternas, jis tikrai įspūdingas, rekomenduoju.
Galėčiau dar daug visko pripasakoti, bet keliaujant su vaikais pagrindinė taisyklė – atsipalaiduoti, neturėti lūkesčių ir mėgautis šiuo momentu!
Sauskelnių kainos visur vienodos. Savo 4 mėn. mažylį maitinu pati, tai viskas dar paprasčiau. Vyresniems pasirūpindavome užkandžiais važiuojant, bet dažniausiai miegelis nugalėdavo.

Kviečiame dalintis patirtimis

Turite patarimų keliaujančioms šeimoms su vaikais? Esate aplankę įdomių vietų? Išbandę smagių pramogų? Pasidalink savo įspūdžiais su kitais!

Naujausi įrašai

PRISIJUNK!

Didžiausią Lietuvoje keliautojų su vaikais bendruomenę gali rasti ir prisijungti patogiausiose socialinėse platformose.
Turi klausimų – KLAUSK! Nori pasidalinti patirtimi – RAŠYK mums! Turi idėjų – SUSISIEK!